Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låneansökan vid efterkommande FFs?

Hej! Julharmonin är inte vad den borde. Befinner mig i ett hyfsat desperat behov av ett samlingslån om 350tkr (årsinkomst 840tkr; 10 FFs; inga anmärkningar). Ansökte via Lendo och fick ett antal erbjudanden, varav det förmånligaste var Norwegian Bank som jag också valde.

Efter ifylld ansökan och signerat låneavtal möttes jag av detta:

**Din låneansökan är klar!
Tack! Vi har nu mottagit allt vi behöver från dig. Om vi behöver ytterligare information kommer vi kontakta dig. Din ansökan kommer behandlas inom kort.**

Jag fick då smärre panik eftersom jag trodde att allt redan var klappat och klart. Ville därför försäkra mig om en plan B inför jul, så ansökte dessutom via Sambla och Zimpla, vilket jag i efterhand insåg var idiotiskt och bara försämrar min kreditvärdighet utan att faktiskt leda till några erbjudanden.

Så nu till frågan: Om NB inte går vidare, är jag då rökt hos andra långivare? Kan det påverka min ansökan hos NB? Vad är er erfarenhet av att NB behandlar ansöka efter att ha lämnat ett erbjudande via Lendo?

Problemet för dig blir ju att Norwegian Bank - som du redan accepterade 1 lån hos ser ju att du precis dagen efter sökte lån igen hos andra banker.
Dom ser ju också Sambla/Zimplas ansökning...
Kan ju tro att du bara vill maxa antalet lån nu.

Problemet för dig blir ju att Norwegian Bank - som du redan accepterade 1 lån hos ser ju att du precis dagen efter sökte lån igen hos andra banker.
Dom ser ju också Sambla/Zimplas ansökning...
Kan ju tro att du bara vill maxa antalet lån nu.
Tack för svar. Det tänkte jag inte på. H*lvete. Är ditt tips att försöka förekomma det genom att mejla dem och förklara att så inte är fallet (varför de nu skulle tro på det) eller helt enkelt hålla tummarna?

Har du tur så granskar dom inte det.

Men du,

Fick du några bud av Sambla/Zimpla?
Några, men till hög ränta och lägre belopp än vad jag sökt. På Lendo fick jag ett antal, men de antar jag är rökta nu, även om Lendo säger sig kunna bistå vid avslag av den valda långivaren.

Har i nuläget 47k i kreditkortsskulder och 285k i blancolån. Skulle vilja samla upp och betala max 10tkr per månad - men börjar jag ta ytterligare spretiga krediter känns det som att jag snarare kommer att betala mer och till mindre struktur.

Alternativet är ju att du tar någon "sämre" utav Lendos om BN ger dig avslag? Vissa utav bolagen har väl automatiserad process?

Alternativet är ju att du tar någon "sämre" utav Lendos om BN ger dig avslag? Vissa utav bolagen har väl automatiserad process?
Ja, får hoppas att de fortfarande är giltiga även om min profil ändrats efter ansökan med fler FFs. Tack för svar Terry! Fint att kunna snacka med andra som varit i liknande sits.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp