Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låneförmedlare tar flera UC-förfrågningar

Dessa 3 låneförmedlare säger sig ta 1 kreditupplysning. Dock får deras samarbetspartners ta del av kreditupplysningen och det är det du får en kopia på. Men i UC rapporteras det bara som en och samma kreditupplysning (samarbetspartners särredovisas för dig i UC utan att räknas). Däremot är det inte bra för ditt kreditbetyg att ta 3 st. UC i en och samma korta period.

Tips för er andra. Stanna vid en låneförmedlare under en period. Oftast har de dessutom mer och mindre samma samarbetspartners.

Nu förstår jag inte riktigt.
Om jag anlitar Freedom Finance, då tas ju 1 UC-förfrågan inte 3 eller 4?

Ja .. men däremot får man flera upplysningskopior (som inte räknas i UC) från de de olika långivarna som Freedom Finance sammarbetar med.
Mitt poäng var att det blir bara en UC och inte flera , trots att man får kopia från alla som har sett den.

Att trådskaparen fick sämre kreditbetyg beror på att han frågade hos 3 låneförmedlare under en och samma period och inte att han fick +20 UC.

Ja .. men däremot får man flera upplysningskopior (som inte räknas i UC) från de de olika långivarna som Freedom Finance sammarbetar med.
Mitt poäng var att det blir bara en UC och inte flera , trots att man får kopia från alla som har sett den.

Att trådskaparen fick sämre kreditbetyg beror på att han frågade hos 3 låneförmedlare under en och samma period och inte att han fick +20 UC.

Stämmer. Jag säkerligen förmulerade mig själv fel. Dubbel kollade mittuc igen, och verkar hälften av FF räknas inte med. Så 7 UC sammanlagt som alla företag kan se och 10st total som UC ej registerar. Ber om ursäkt för misinformation.

Men som sagt, det beloppet som jag sökte för ligger på 20.000kr (körkort) - och så klart bevlijad med tanken att jag har skött ekonomin sens jag började arbeta när jag var 17, nu 22. Inga skulder, gott inkomst på 150k. Men med tanken att värdigheten åkte ned - är ju kasst :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp