• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånelöfte med samordningsnummer (dansk medborgare)

mccollings

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag (svensk, bosatt i SE och med svenskt personnummer) och min danska partner (dansk, bosatt i DK och med danskt personnummer) vill gärna flytta ihop i Malmö. Vi har precis fått reda på från min bank - HAndelsbanken - att ett samordningsnummer inte är tillräckligt för att få ett lånelöfte. Vi har sökt om samordningsnummer (det var det banken sa räckte) och fått det men har nu alltså fått reda på att min dansk måste ha svenskt personnummer. Så fort han ansöker om svenskt personnummer och skriver sig på min adress så måste han säga upp sin lgh i Köpenhamn. Eftersom vi inte vet när vårt nya boende är klart vill vi inte att han ska behöva flytta till Sverige redan nu. Är det ngn som vet ngn bank som tar emot lånelöfte med endast samordningsnummer?
Tacksam för svar, detta var så mkt svårare än vi trodde. Måste finnas massor i Malmö/Kphmn som flyttar över gränasen...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp