Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lång handläggningstid KFM

Jag har fått ett föreläggande och påminnelse men behöver dra ut lite på det. Det var ett tag sen och är givetvis rädd för hembesök dvs delgivning den vägen. När jag läser på KFMs hemsida verkar det vara långa handläggningstider, gäller det även fysisk delgivning?

Handläggningstiden verkar endast syfta på tiden det tar att registrera in betalningsföreläggandet och sedermera skicka ut delgivningskvittot till gäldenären. Där du befinner dig är det normal handläggningstid. Steget efter att ha fått en påminnelse på delgivningskvittot är att Kronofogdens delgivningsmän (DeltraKraveks delgivningsmän kan också anlitas om det är hög belastning) personligen kommer att försöka delge dig i hemmet, på arbetsplatsen eller andra stället där du kan antas kunna bli delgiven. Det brukar normalt ta två veckor innan dessa blandas in räknat från att påminnelsen skickats.

Om du vill vinna tid kan du alltid du alltid bestrida, vid ett bestridande anses du delgiven och ev delgivning personligen stoppas. Sedan är det upp till borgenären om denna vill ta det till tingsrätten.

Ingen försening med delgivningsmän fn

Ingen försening med delgivningsmän fn
Jag klarade mig från mitten av september utan att någon kom hem till mig, hade 4 ärenden men jag hade kanske bara extrem tur.
Betalade igår så nästan 2 månader utan att de kom.
Det sjuka är att jag såg att dem var hemma hos grannen för någon vecka sen men plingade inte på hos mig

Jag har inte fått någon delgivningsman än. Hoppas han inte kommer kommande 3-4 veckorna heller för sen börjar julhelgen närma sig och då bör det vara ännu mindre tid kan man tycka.

Jag klarade mig från mitten av september utan att någon kom hem till mig, hade 4 ärenden men jag hade kanske bara extrem tur.
Betalade igår så nästan 2 månader utan att de kom.
Det sjuka är att jag såg att dem var hemma hos grannen för någon vecka sen men plingade inte på hos mig
Men hur visste du att dom var från KFM ? Hos grannen ;)

Gick förbi när dem pratade om att

Dem är inte dem som är dem dem:)

Handläggningstiden kommer nog ordna till sig snart, tror dom lånar in folk från andra avdelningar för att jobba av ryggsäcken

Jag har inte fått någon delgivningsman än. Hoppas han inte kommer kommande 3-4 veckorna heller för sen börjar julhelgen närma sig och då bör det vara ännu mindre tid kan man tycka.

Har delgivningsmännen kommit än? Jag förhalar också ett ärende och hoppas det dröjer ett par veckor till.Men jag fick ingen påminnelse utan ringde och frågade varför och då sa dom att ibland går ingen påminnelse ut utan man väljer delgivning personligen. Detta var en totalskuld på 824 kr....Jag trodde alltid att det gick ut en påminnelse via brev...

Har delgivningsmännen kommit än? Jag förhalar också ett ärende och hoppas det dröjer ett par veckor till.Men jag fick ingen påminnelse utan ringde och frågade varför och då sa dom att ibland går ingen påminnelse ut utan man väljer delgivning personligen. Detta var en totalskuld på 824 kr....Jag trodde alltid att det gick ut en påminnelse via brev...
Måste väl ändå vara väldigt ovanligt att man inte skicka ut påminnelse ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp