Låter detta rimligt? Bolån ensamstående

vill köpa hus.

Fast inkomst 25 600
Jag får underhåll x 2
INGA lån, anmärkningar, förfrågningar eller något!
Ändå får jag inte låna mer än 600 000 till bolån? Spelar ingen roll om jag lägger 150 000 eller 400 000 i kontantinsats jag får bara låna 600 000

inne i stan kostar hus minst 3-4 miljoner, jag vill bo utanför men även här i trakten ligger hus på över miljonen. Kommer någon renoveringsobjekt lite då och då..

måste man verkligen skaffa sig en sambo för att ha råd med hus? (Nu menar jag inte en rik sambo men att man står 2 på lånet)

kan inte heller flytta upp till Norrland bara för hus är billigare där.

i mina ögon låter 600 000 inte rimligt men det kanske inte är så tokigt?

Hade du inte haft barn hade du fått betydligt mer. Som Lasse säger påverkar barn bankernas kalkyl ganska avsevärt, särskillt om du är ensamstående.

Våra hus är inte så mycket billigare.. Just saying. Kanske jämfört med Stockholm.
Våra hus ligger mellan 3-5 mille om inte mer i vissa områden och mindre om du ska bo i typ Stöde eller annan mindre håla längre upp i landet.

vill köpa hus.

Fast inkomst 25 600
Jag får underhåll x 2
INGA lån, anmärkningar, förfrågningar eller något!
Ändå får jag inte låna mer än 600 000 till bolån? Spelar ingen roll om jag lägger 150 000 eller 400 000 i kontantinsats jag får bara låna 600 000

inne i stan kostar hus minst 3-4 miljoner, jag vill bo utanför men även här i trakten ligger hus på över miljonen. Kommer någon renoveringsobjekt lite då och då..

måste man verkligen skaffa sig en sambo för att ha råd med hus? (Nu menar jag inte en rik sambo men att man står 2 på lånet)

i mina ögon låter 600 000 inte rimligt men det kanske inte är så tokigt?

Det finns nog ett gäng orter dom gud glömde där uppe där husen är i princip gratis, men å andra sidan så i så dåligt skick att det kostar skjortan att få dom skick att bo i

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp