Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lön uttmättning/ sjukskriven

Hej min sambo har lönuttmättning men jag undrar en sak om jag skulle bli sjukskriven en tid tar kronofogden lika mycket av min sambo då? El ska man kontakta dom om jag blir sjukskriven eftersom dom räknat ihop våra inkomster och fått ett förbehålls belopp någon som vet??

Dom kommer ju ta det belopp som står i beslutet, får du mindre med pengar kan dom inte dra lika mycket, de utmäter inte heller sjukpenningen

Men d är min sambo som har lönuttmättning och jag som troligtvis kommer bli sjukskriven. Och kommer få flera tusenlappar mindre i månaden . Tänker då om dom kommer dra mindre från min sambo. El får vi ännu 4000-5000kr mindre för att jag är sjukskriven. El tar kronofogden mindre av honom då ?? För dom har väl räknat vårat Förbehållsbelopp ihop??

Får i så Fall får vi ju mindre än normen.?? Men d kanske är så att vi får ännu mindre om jag blir sjukskriven???

Men d är min sambo som har lönuttmättning och jag som troligtvis kommer bli sjukskriven. Och kommer få flera tusenlappar mindre i månaden . Tänker då om dom kommer dra mindre från min sambo. El får vi ännu 4000-5000kr mindre för att jag är sjukskriven. El tar kronofogden mindre av honom då ?? För dom har väl räknat vårat Förbehållsbelopp ihop??
Ring KFM och fråga. Om det är frågan om en längre sjukskrivning så kan förbehållsbeloppet omprövas.

D kan vara en sjukskrivning på 1-6 månader! Vi kan ju inte leva på 3000kr med två barn.

D kan vara en sjukskrivning på 1-6 månader! Vi kan ju inte leva på 3000kr med två barn.
Ring KFM, de vet inte om per automatik att du blir sjukskriven och därmed får lägre lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp