Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

löneutmätning, dras det mer om jag jobbar extra

Jag har fått löneutmätning, vilket känns bra, blir skuldfri inom ett år. Men undrar hur det funkar om jag jobbar extra och tjänar mer en månad, drar KFM alltid samma belopp varje månad och jag får behålla det jag tjänar extra, eller tar de allt och jag får leva på det beloppet de räknat ut att jag ska klara mig på? Drar de samma summa varje månad från lönen?

Ingen aning hur de funkar...gå in på kronofogdens hemsida o maila dom :)

Allt utöver det fasta utmätningsbeloppet får du behålla.

Jag har fått löneutmätning, vilket känns bra, blir skuldfri inom ett år. Men undrar hur det funkar om jag jobbar extra och tjänar mer en månad, drar KFM alltid samma belopp varje månad och jag får behålla det jag tjänar extra, eller tar de allt och jag får leva på det beloppet de räknat ut att jag ska klara mig på? Drar de samma summa varje månad från lönen?

Hej,,, jag tänkte släppa alla smslån runt 35k men hur funkar med Kf då? Ringer dem min arbetsgivare eller? Snälla tacksam om någon vill svara min fråga. Tack

Hej,,, jag tänkte släppa alla smslån runt 35k men hur funkar med Kf då? Ringer dem min arbetsgivare eller? Snälla tacksam om någon vill svara min fråga. Tack

Har ni ett lönekontor, kontaktas denna.

Har du provat att låna (sammanlagt) 35k från cashbuddy/nettofinans/cash2you som ett temporärt samlingslån?

Det är inte bra ränta och i början betalar man nästan inte av någonting, men om ditt kreditbetyg kan bli bra inom ett år (så att du kan skaffa ett bättre samlingslån) kanske det är en bättre lösning än att släppa till kfm. Skuldsaldot och anmärkningarna sparas ju ganska länge.

Ja finns men ringer dem också till min arbetsgivare? Jag har beviljad med inkasso avbetalning men orkar inte kosnad varje månad då tänkte släppa allt till fogden men min fråga hur länge skicka dem till KF ?

Det är endast lönekontoret som kontaktas. Hur länge utmätningen varar beror på din inkomst. Därefter tar man hänsyn till hyra/el och om du har barn.

tar KFM pengar när man jobbar extra vid löneutmätning?

Jag har fått löneutmätning och undrar om KFM kommer att dra exakt samma belopp varje månad, eller tar de mer om jag till exempel jobbar extra och tjänar mer? Behöver veta!

Deras uppgift är att få betalt så fort som möjligt så sannolikt står det i beslutet att inkomstförändringar ska meddelas och då tar de med det i beräkningen...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp