Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning, får arbetsgivaren del av uppgifter

Har haft löneutmätning ett tag nu och det kommer att fortsätta ett bra tag till pga dom vidirgt höga räntorna.
Nu till min fråga:
Varje gång det tillkommer en ny skuld att betala på min pågående löneutmätning hos KFM så kommer det ju hem ett papper med skulderna specifiserat på detta, och nu undrar jag om min arbetsgivare också får detta eller om arbetsgivaren bara får ett besked om att löneutmätningen ska fortlöpa tills vidare???
Tycker det känns sådär kul om arbetsgivaren får ta del av såna uppgifter faktiskt, även om man får skylla sig själv...

Nån som vet??

Har haft löneutmätning ett tag nu och det kommer att fortsätta ett bra tag till pga dom vidirgt höga räntorna.
Nu till min fråga:
Varje gång det tillkommer en ny skuld att betala på min pågående löneutmätning hos KFM så kommer det ju hem ett papper med skulderna specifiserat på detta, och nu undrar jag om min arbetsgivare också får detta eller om arbetsgivaren bara får ett besked om att löneutmätningen ska fortlöpa tills vidare???
Tycker det känns sådär kul om arbetsgivaren får ta del av såna uppgifter faktiskt, även om man får skylla sig själv...

Nån som vet??

Arbetsgivaren får inte reda på vilka skulder du har och varför du har utmätning. Det beslut som skickas innehåller bara, förutom formalia som personnr, namn osv, vilket belopp som ska dras och vad förbehållsbeloppet är.

Hej mamzen. Vill bara fråga dig om räntan på lånen som nu är på löneutmätning. Är dom detsamma som dom var i ursprungslånet (tänker på räntor på 20-30%) eller har dom justerats ned till statens utlåning +8% dvs runt 9%??

Hoppas någon vänlig själ kan svara på detta! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp