• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Jag har inte släppt alla mina skulder utan det är PS inkasso, fortus kredit, som är för utmätning. Dom vägrar avbetplan hehe

Tack för ditt svar, men hur lyckas Du fixa med övriga skulder om du får utmätning? Vad är Din skuld på hos Fortus ?! :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
388
Mottagna reaktioner
142
Poäng
327
Jag har en sambo och vi hjälps åt, skulden är bara på 12,000 så den är borta på ett utmätningstillfälle så det fixar jag. Har lite annat smått där med som dom inte begärt verkställighet på.
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Godkänner de inga avbet.planer.
 

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
388
Mottagna reaktioner
142
Poäng
327
Inte för mig eller min sambo iaf..
Och dom ger ingen anledning till det heller
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Då är ju de värre än alla andra.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Inte för mig eller min sambo iaf..
Och dom ger ingen anledning till det heller

Jag har dom oxå...en skuld till Fortus på 5000 riksdaler och till mig sa PS Inkasso att man hade haft såååå många möjligheter att reglera skulden innan det gick till dom och just därför så kunde inte dom upprätthålla någon avbetalningsplan eller få förlängt att betala till nu den 25:e juni, vilket var vad jag bad om. Min kommer nog därför hinna gå till Fogden, men hoppas likväl kunna slutreglera den skulden när jag får lönen den 25:e, så det inte blir någon utmätming redan i juli månad...
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Har fortus inte en uppsägningstid på 4 veckor? Betala man det som är förfallet så återgår man till avbet.planen?
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Det var likadant med brixolånet, ingen möjlighet till hjälp från ps.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Har fortus inte en uppsägningstid på 4 veckor? Betala man det som är förfallet så återgår man till avbet.planen?

Ps Inkasso sa till mig att ett uppsägningsbrev hade skickats till mig som ett rekommenderat brev från Fortus. Detta brev har ALDRIG kommit mig tillhanda... Jag har INTE fått någon avi om att ett rekat brev fanns att hämta ut EJ heller fått en påminnelse från Postnord om just detta att hämta ut det rekade brevet. Jag skulle ALDRIG strunta i sådana saker...aldrig, men likväl vidhöll dom att så var fallet.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Ps Inkasso sa till mig att ett uppsägningsbrev hade skickats till mig som ett rekommenderat brev. Detta brev har ALDRIG kommit mig tillhanda... Jag har INTE fått bågon avi om att ett rekat brev fanns att hämta ut EJ eller fått en påminnelse från Postnord om just detta att hämta ut det rekade brevet. Jag skulle ALDRIG strunta i sådana saker...aldrig, men likväl vidhöll dom att så var fallet.
Sannolikt kommer du att hinna betala den 25/6 så om du har möjlighet, se till att slutreglera den skulden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp