• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning när ?

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Hej igen !
Fick mina första betalningsföreläggande förra vecka . 3-4st , lär väl få mer denna .

har jag fattat det rätt att det ALLTID kommer påminnelse innan man riskerar besök hemma/jobbet från någon , eller något annat ?
Sen signa direkt när påminnelsen kommer ? (Sökte runt på forumet men förstod inte vad som stämde riktigt)

vill behålla en , gärna två löner till :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Hej igen !
Fick mina första betalningsföreläggande förra vecka . 3-4st , lär väl få mer denna .

har jag fattat det rätt att det ALLTID kommer påminnelse innan man riskerar besök hemma/jobbet från någon , eller något annat ?
Sen signa direkt när påminnelsen kommer ? (Sökte runt på forumet men förstod inte vad som stämde riktigt)

vill behålla en , gärna två löner till :)

Det finns ingen absolut garanti för påminnelse.
 

Peru

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej igen !
känner mig fortfarande lite snurrig kring detta . nedan står på KF hemsida ,
Infon med 4 månader, Är det den tiden man kan räkna med innan löneutmätning drar igång ? Eller är det jag som inte är med riktigt på vad allt betyder :p
Jag räknar med att få en drös med delgivningar nu i veckan .


Från att vi tar emot din ansökan tills vi skickar ut handlingar för delgivning​

4–8Vardagar
Denna vecka börjar vi arbeta med ärenden som kom in den 25 mars–2 april
Betalningsföreläggande och vanlig handräckning |Senast uppdaterad: 9 april 2024

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska betala), tills vi fattar ett beslut (utslag)​

4Månader
vilken lång tid.. då kanske man tillomed om man har tur lyckas få inledande skuldsanering innan utmätning drar igång.
 

TheNiceGuy

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Vad jag förstått när jag talat med diverse personer på kronofogden (rätt eller fel) så är 4 månader (eller dylik tid som står under väntetid) en snittid utifrån alla ärenden då många inte skickar in bekräftelse på delgivning osv. Gör man det i rätt takt så tar det ju inte många dagar i verkligheten. Är ju den tid man har på sig att svara + den tid man har att reglera det som delgivits + utslag (vilket brukar gå ganska direkt efter att tid att reglera-perioden löpt ut)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Vad jag förstått när jag talat med diverse personer på kronofogden (rätt eller fel) så är 4 månader (eller dylik tid som står under väntetid) en snittid utifrån alla ärenden då många inte skickar in bekräftelse på delgivning osv. Gör man det i rätt takt så tar det ju inte många dagar i verkligheten. Är ju den tid man har på sig att svara + den tid man har att reglera det som delgivits + utslag (vilket brukar gå ganska direkt efter att tid att reglera-perioden löpt ut)
Går allt precis så fort som det är möjligt skulle jag säga att det kan ta 25 dagar från bf skickas ut till löneutmätningsbeslut
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Det finns ingen absolut garanti för påminnelse.
Tack för svar , jag skrev på igår . De var 12 dagar efter första kom. Kände de va lika bra .
nu kommer de ju trilla in ärenden på löpande band och då är det lika bra att skriva på alla direkt nu när jag ändå skrivit på de första? , de påverkar inte tiden innan löneutmätning drar igång antar jag ?
Du känns kunnig inom detta , får jag fråga när du tror det är mest sannolikt att utmätning drar igång?
Har nu fram till 12 maj att agera på de ärenden jag skrivit på så maj lön får jag ju behålla antar jag men tror du även juni ? förstår det är svårt att svara på men om du går efter din erfarenhet kanske du har ungefärlig koll :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Tack för svar , jag skrev på igår . De var 12 dagar efter första kom. Kände de va lika bra .
nu kommer de ju trilla in ärenden på löpande band och då är det lika bra att skriva på alla direkt nu när jag ändå skrivit på de första? , de påverkar inte tiden innan löneutmätning drar igång antar jag ?
Du känns kunnig inom detta , får jag fråga när du tror det är mest sannolikt att utmätning drar igång?
Har nu fram till 12 maj att agera på de ärenden jag skrivit på så maj lön får jag ju behålla antar jag men tror du även juni ? förstår det är svårt att svara på men om du går efter din erfarenhet kanske du har ungefärlig koll :)

Nej antalet kvitton spelar ingen roll. Jag skulle tro juli eller augusti. Beror på när det begärs verkställighet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Hej Dennis,

Uppdatera gärna om hur det går för dig och när löneutmätningen startar osv. Jag är snart är i samma sits som dig och är väldigt nyfiken på hur lång tid allt tar. Jag hoppas att allt löser sig på bästa sätt för dig! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp