Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning och förmånsbil

Hej, jag har just nu löneutmätning och precis börjat ett nytt jobb. På mitt nya jobb så erbjuds förmånsbil som alternativ till att jag kör egen bil i tjänsten, jobbets vägar är väldigt ofta krävande och min nuvarande bill håller på att ge upp.
Så nu till min fråga, är det möjligt att ta en förmånsbil och ändå gå rumt ekonomiskt privat? Känns dumt att ge upp drömjobbet pågrund av bilproblem

Hej.
Jag har haft löneutmätning och förmånsbil.
Detta tog KF hänsyn till i sina beräkningar. Dock så hade jag förmånsbil innan utmätningen drog igång. Kanske blir annat för din del... ring KF och fråga ;)

Pratade med dem och dom sa att det var helt okej men att jag skulle ringa och berätta det så dom kunde lägga in det i beräkningen, om det menades positiv för mig eller om det blir negativt för mig vet jag ej😅

IMG_7984.pngDock hittade jag detta dokumentet nu

Förmånsbil behöver inte innebära löneväxling.
Du får låta bli att blanda ihop termer.

Det viktiga här blir ju om du faktiskt avstår lön genom löneavdrag för din bil.
Om du enbart har förmånsvärdet att ta hänsyn till är det inte klassat som löneväxling.

Sen handlar det ju också om behov av fordonet i tjänsten.
Kan det t.ex vara en tjänstebil istället som inte får nyttjas privat? Då har det ju inga konsekvenser på din lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp