• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning och inneboende

Ivanhood

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
31 Mars 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej! Jag har satt mig i rejäl knipa! Spelmissbruk ja! Läget är så här har släppt mina skulder då situationen blivit ohållbar! Löneutmätnings runt hörnet! Min fråga är om någon vet ?
jag bor hos min tjej, men har även en lägenhet som jag inte velat släppa hyreskontraktet på och min bror har flyttat in där tillfälligt kommer han räknas som min sambo och jag får bara behålla halva hyran vid löneutmätning ? Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Hej! Jag har satt mig i rejäl knipa! Spelmissbruk ja! Läget är så här har släppt mina skulder då situationen blivit ohållbar! Löneutmätnings runt hörnet! Min fråga är om någon vet ?
jag bor hos min tjej, men har även en lägenhet som jag inte velat släppa hyreskontraktet på och min bror har flyttat in där tillfälligt kommer han räknas som min sambo och jag får bara behålla halva hyran vid löneutmätning ? Mvh
Är han folkbokförd på din adress? Då kan han komma att räknas som en sambo. Min son, som var folkbokförd här, (19 år gammal) men mest bodde hos sin pappa räknades med då KFM skulle göra löneutmätning. Så fick byta adress på honom för att slippa det.
Dock beror det ju även på var du är folkbokförd. Är du det hos din tjej, eller din lägenhet? Det finns stora risker att vara folkbokförd på en lägenhet du inte bor i eller att bo i en lgh du inte är det....Ditt hem är där du bor mest enligt massa svåra regler. Tror det finns mer info om det på Hyresgästföreningen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Är du skriver på samma ställe som din bror kan du räkna med att då behålla halva bostadskostnaden.
Det är sedan något år ett brott att inte vara folkbokförd korrekt, kan vara bra att tänka på också.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp