Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning på G - ny provanställning i butik

Hej forumet!

Det har varit en tröst i misären att dagligen följa forumet med tips, råd, och annan form av hjälp.
Nu har jag släppt 700,000kr till Kronofogden och löneutmätning kommer börja i september. Börjar nytt jobb i mitten av augusti, så lönen syns hos skatteverket senast i mitten av oktober då den släpar.

Jag är i mellersta 20-års åldern och går runt varje dag nojjig om hur min AG kommer reagera. Det är ett lagerjobb, på deltid vid sidan av studier, och med 90 anställda där HR/Lön sköts separat av AGs fru. Min förklaring kommer att vara ett företag i konkurs och utmätning under en tid med anledning av det.

Anledningen till att jag är nojjig är också hur jag ska lägga fram det - om det gör någon skillnad - samt hur stora oddsen egentligen är för att de avslutar min provanställning med anledning av det här. Det jag skulle vilja höra för att lugna mig själv är väl en ratio på minst 70/30 i min favör. Har ingen tillgång till värde och planerar att förekomma det INNAN KFM skickar brev som goodwill och påtala hur viktigt det är att jag har jobbet.

Mitt csn kan jag nämligen få tidigast i slutet av oktober, då jag ligger efter med högskolepoäng.

Enormt tacksam för svar hur andra blivit bemötta och om min paranoia är befogad eller inte.

Obefogad, Jobbat på diverse jobb med löneutmätning/ kronofogde skuld vilket alla fått brev efter X antal månader att dra av summa i löneutmätning varav ett var ett lagerjobb.

Alltid endast fått info om att det har fått dokument och avdrag kommer göras sen har det inte varit mer med det.
Enda jag varit med om gällande arbetsgivare som sparkar / inte blir intresserad skulle vara om du ska jobba med något ekonomiskt / Infrastruktur. Men där är det mer om du är dömd för något brottsligt.

Kronofogden har jag aldrig under mina 20-X år varit med om är en anledning att bli avskedad

MvH

Obefogad, Jobbat på diverse jobb med löneutmätning/ kronofogde skuld vilket alla fått brev efter X antal månader att dra av summa i löneutmätning varav ett var ett lagerjobb.

Alltid endast fått info om att det har fått dokument och avdrag kommer göras sen har det inte varit mer med det.
Enda jag varit med om gällande arbetsgivare som sparkar / inte blir intresserad skulle vara om du ska jobba med något ekonomiskt / Infrastruktur. Men där är det mer om du är dömd för något brottsligt.

Kronofogden har jag aldrig under mina 20-X år varit med om är en anledning att bli avskedad

MvH
Tack för snabbt svar. Det kommer vara under provanställning och på ett ambitiöst bygge (minst sagt, man har definitiva ambitioner på att bli bäst i stan, 80 A4 personalhandbok om visioner etc). Har du varit med om samma situation och har du då meddelat AGs lönekontor i förväg, strax innan brevet skickas ut?

Jag fick jobbet på stående fot utan referenser, men nojjar säkert i onödan och tack för att du säger att den är obefogad.

VAD jag varit med om (även jag haft provanställning på specifikt lager jobb under löneutmätning, en av Sveriges större & populära metal lager). Informerade ej i förväg. Blev endast informerad med att de hade fått ett brev med X tusen i avdrag varje månad svarade att jag visste om det och var okej med det.

ENDA anledning jag förlorat jobb / inte fått anställning är pga annat inte kfm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp