Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning på gemensamt lån

Usch vad jag har många frågor, men det finns ju så många kloka människor här inne :)

Jag och sambon har ett gemensamt lån. Om jag släpper allt till Kronofogden så blir det ju han som måste betala för det lånet. Men om han också släpper allt till Kronofogden, hamnar hela lånet på honom där då eller delas det då upp mellan oss eftersom vi från början var solidariskt ansvariga för lånet båda två??

Inget delas upp, det hanteras som en gemensam skuld, ett solidarmål.

Sen beror det ju på, det finurliga med solidariska skulder är att dom kan välja vem dom vill få betalt från.. tycker dom att det kommer att gå nog fort att få fullbetalt av en så kan dom ta ut varenda krona av den.

Inget delas upp, det hanteras som en gemensam skuld, ett solidarmål.

Blir snurrig hur du menar... Inget delas upp men det hanteras som en gemensam skuld? Hur kan den hanteras gemensamt om inget delas upp? Läggs skulden på ena personen, de väljer vem och sedan kan de ändra under resans gång??

Blir snurrig hur du menar... Inget delas upp men det hanteras som en gemensam skuld? Hur kan den hanteras gemensamt om inget delas upp? Läggs skulden på ena personen, de väljer vem och sedan kan de ändra under resans gång??

Skulden är aktiv genom er båda. Pengar som utmäts, från båda håll, går därför till samma skuld. Man tar inte hänsyn till vem som betalar eller betalat mest.

Så förstod jag det i alla fall...

Vi har en gemensam skuld, när min mans skuldsanering är slut och skulden inte är betald tillfaller resterande skuld mig. Så sa min mans handläggare.

Släpper ni båda till kfm är ni fortfarande bägge 2 betalningsskyldiga. Det kommer bli så att ni båda kommer betala på den när ni får löneutmätning. Hur mycket skulden får av var och en av er beror på era andra skulder då det är procentuellt.

Vi har en gemensam skuld, när min mans skuldsanering är slut och skulden inte är betald tillfaller resterande skuld mig. Så sa min mans handläggare.

Det låter korrekt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp