Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning & Skuldsanering - Bonus på jobb

Hej,

Jag har en löneutmätning som drar igång nästa månad & skickade in min ansökan om skuldsanering för en vecka sen.

Hur ser det ut med bonus och i framtiden semesterersättning? Går det direkt till KF eller kommer det komma in på mitt konto?

Vi får ut bonusen uppdelad på december-mars månads lön, 10.000kr per månad, om det gör någon skillnad

Frågar då jag gärna hade lagt undan en del av dessa pengar och lägga resten på privata skulder.

Det framgår ju av utmätningsbeskedet om det är en fast summa som ska dras varje månad eller en fast summa som du får behålla (maxbeslut).

Det är alltså olika från person till person?
Ja har man oregelbunden inkomst brukar det bli maxbeslut.
Har du mera en stadig inkomst fast lön brukar det bli en fast summa som dras varje månad.
Med maxbeslut som inte är lika vanligt går det inte att jobba extra o behålla det utan allt över förbehålsbelopp dras tyvärr.
Har du fått beslutet än om löneutmätning ?

I mitt fall fick jag behålla 8.000 och allt över det gick till KFM.

Det låter rimligt för jag hade (då när detta var 2015-2016) oregelbunden inkomst med varierande lön.

Jag har fått ett utmätningsbeslut där det står "Kronofogden drar X varje månad och ditt förbehållsbelopp är Y". Antar att det inte är maxbeslut eftersom att deras summa står där och alltså kommer jag att få behålla?

Jag har fått ett utmätningsbeslut där det står "Kronofogden drar X varje månad och ditt förbehållsbelopp är Y". Antar att det inte är maxbeslut eftersom att deras summa står där och alltså kommer jag att få behålla?
Ja det borde det vara då om du fått en summa att behålla och en summa vad som dras till KFM.
Då får du behålla det som blir över när KFM fått sin summa per månad

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp