Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning start

Hej ! Har bestämt mig för att släppa min skulder till kronis. Jag betalade sista i juli och flera skulder har nu kommit till kronofogden . Hur lång tid tar de innan utmätning börjar ? Tänkte jag skulle lägga undan så mycket pengar som möjligt innan utmätning. Mvh sigfrid

Hej ! Har bestämt mig för att släppa min skulder till kronis. Jag betalade sista i juli och flera skulder har nu kommit till kronofogden . Hur lång tid tar de innan utmätning börjar ? Tänkte jag skulle lägga undan så mycket pengar som möjligt innan utmätning. Mvh sigfrid
Det varierar.
Jag släppte allt i april/maj och min löneutmätning skulle börja i februari året efter. Kfm hade dock missat att jag redan hade inledande skuldsanering när de skickade ut brev om start av löneutmätning.

Det beror på hur snabb du är att skriva på betalningsföreläggandet. Dra ut på det 1-2 månader, så köper du tid. När sedan utslaget skett, beror det på hur snabba borgenären är, tills du får ”skuld att betala” från kronis. Betalar du inte kan får du uppge dina tillgångar/inkomster till kronis, sen drar det igång… så ja, det tar 4-5 månader efter betalningsföreläggandet dyker upp, om du drar ut på det max.

Ett sätt att köpa än mer tid är att bestrida och ta det till TR. Då köper 2-3 månader till, minst.

Tack för svar ! Har fått utslag i 2 ärenden. Men det droppar in föreläggande hela tiden. Tror ni jag klarar 4 månader innan utmätningen drar i gång?

Tack för svar ! Har fått utslag i 2 ärenden. Men det droppar in föreläggande hela tiden. Tror ni jag klarar 4 månader innan utmätningen drar i gång?

Om du redan har två utslag, så känns det tveksamt med 4 månader. Men det hänger på borgenärerna, hur snabba de är att kräva in betalningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp