Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning

Hej då inkom det ett brev från KF ang löneutmätning ang utmätning klart alla tillgångar och inkomster idag 19/20.

Till frågan jag ser på min lönespec att lönen är betalad som vanligt och inga avdrag gjorda, lönen får jag den 25e, vad tror ni kommer kf ta pengarna från mitt bankkonto eller hur gör dom i det här fallet?

Är tacksam för snabba svar

Du kommer få behålla det som din arbetsgivare har angett på lönespecen. Men nästa månad så kommer det med stor sannolikhet stå en summa som gått till utmätningen.

Hej då inkom det ett brev från KF ang löneutmätning ang utmätning klart alla tillgångar och inkomster idag 19/20.

Till frågan jag ser på min lönespec att lönen är betalad som vanligt och inga avdrag gjorda, lönen får jag den 25e, vad tror ni kommer kf ta pengarna från mitt bankkonto eller hur gör dom i det här fallet?

När gick ”skuld att betala” ut för dig

de flesta lönekontor färdigställer lönen för 25/2 redan i första veckan av februari.
När KF skickar in efter den veckan, så kommer utmätningen först igång iom marsutbetalningen.
du har fått uppmaningen att lämna uppgifter 19/2? I så fall har du 14 dagar på dig att svara, sedan tar det 1-5 dagar tills KF har kontaktat din arbetsgivare. så det _kan_ hända at du även får genom hela marslönen....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp