• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Så du tycker att en fråga inte ska avslutas med ett frågetecken även om den är retorisk? Wow jag vågade att skriva ett frågetecken till... du får nog finna dej i att alla inte tycker och uttrycker sej lika som du. Jag brukar normalt sett ha en låg profil, men jag reagerade på i mitt tycket din oförskämdhet.
Jag accepterar din åsikt.
Man ska försvara sina vänner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Sen får jag väl tillägga att det var utropstecken och inte frågetecken.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Tack @Mjau 74 för svaret.
@Kimsan72 och @Bramserud och @Adde87 ser ni nu att jag inte gissar och antyder något.
Jag svarade på ts och han frågade angående ett regelbundet extrajobb.
Jag undanber er att besvara mina inlägg om ni fortsätter med er dåliga attityd och besserwisserfasoner. Det finns kunskap utanför er.

TS har ingen som helst skyldighet att berätta för Kronofogden att han har ett "regelbundet extrajobb" vars lön de kan mäta ut, och de kan inte straffa honom för att han inte berättar genom att ge honom ett lägre förbehållsbelopp i framtiden.

Du har hittat på dessa regler, och jag vet inte vad du gör för nytta genom att posta saker som inte är sanna.

(Sedan är jag den förste att skriva under på att man gör sig själv en tjänst genom att betala sina skulder så snabbt man bara kan, men man måste inte.)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Hitta på???? Om man läser vad nån har varit med om är det att hitta på? Man förutsätter väl att människor här på forumet talar sanning eller?

När de skriver saker som inte stämmer så antar jag att de hittar på. Vad skulle det annars röra sig om?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
@Lasseman När KF kanske om 2 år gör en ny inkomst utredning på mig...vad tittar KF på då?! Jag menar, är det enkom min månatliga inkomst som den är då eller tittar ni även på min deklarerade inkomst & vad sker om dessa två skiljer sig åt?
När KF gjorde utredningen på mig i augusti, så kunde dom ju redan då se att månadslön skiljer sig avsevärt mot deklarerad inkomst? Hur hanteras det?!
Jag har bara en inkomstkälla, men ja undrar om avvikelsen ifrågasätts ?!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Finns inget att göra mot lön som betalats ut och "missats" i löneutmätningen.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Finns inget att göra mot lön som betalats ut och "missats" i löneutmätningen.
Men året efter när nya uppgifter ska lämnas in går de ju på uppgifter baserade på förra året, inte för att du får betala på det du redan tjänat men det du kommer tjäna är ju med.
Svårt att formulera mig i det hela men om du har ett extrajobb i år och dom ska ha nya uppgifter i mars nästa år så kommer dom se extrajobbet och ditt förbehållsbelopp baseras på detta...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Men året efter när nya uppgifter ska lämnas in går de ju på uppgifter baserade på förra året, inte för att du får betala på det du redan tjänat men det du kommer tjäna är ju med.
Svårt att formulera mig i det hela men om du har ett extrajobb i år och dom ska ha nya uppgifter i mars nästa år så kommer dom se extrajobbet och ditt förbehållsbelopp baseras på detta...

Hej Mjau, jag förstår vad Du menar, men min mellanskillnad mellan månadsinkomst och deklarerad inkomst är pga. bonus utbetalningar samt rätt hög semester ersättning. Min tanke är ju självklart att själv betala in det mesta av bonusutbetlningar till KF, för självklart vill jag göra rätt för mig. Sen är det ju självklart så att även min månadsinkomst ökar varje år och bara därigenom kan förbehållsbeloppet justeras.
Jag har ingen "vit" sidoninkomst...bara lite svarta fickpengar för att jag hjälper privatpersoner med privata ridlektioner och tillridning av deras bångstyriga hästar :) och nä, dessa småpengar stoppas jag gladeligen i min ficka och unnar mig en extra stor latte på Espresso House eller ett glas vin i goda vänners lag - utan dålligt samvete... :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp