• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Leasa bil trots BET anmärkningar

Ali2022

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej. Jag har haft det lite problematiskt sista året och råkat få på mig några betalningsanmärkningar. Jag leasar sedan 2021 hos Ford DNB finans och ska lämna tillbaka bilen nu sept 2024. Finns det någon chans att jag kan skriva på ytligare ett avtal hos dom när jag redan ”finns” i deras system. Om inte så är det ju som det är, tänker om någon vet.
har hört att man kan leasa hos VW finans med anmärkningar, då dom tar bisnode, någon som varit i samma sits och ändå fått leasing avtal ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Hej. Jag har haft det lite problematiskt sista året och råkat få på mig några betalningsanmärkningar. Jag leasar sedan 2021 hos Ford DNB finans och ska lämna tillbaka bilen nu sept 2024. Finns det någon chans att jag kan skriva på ytligare ett avtal hos dom när jag redan ”finns” i deras system. Om inte så är det ju som det är, tänker om någon vet.
har hört att man kan leasa hos VW finans med anmärkningar, då dom tar bisnode, någon som varit i samma sits och ändå fått leasing avtal ?
Jag tror det blir svårt, men många gånger kan man förlänga befintligt leasingavtal i ytterligare ett år… Det vet jag personligen flertalet som har gjort. Jag har förstått det som att ingen ny kreditupplysning har tagits… Kanske ett alternativ?!
 

Ali2022

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Jag tror det blir svårt, men många gånger kan man förlänga befintligt leasingavtal i ytterligare ett år… Det vet jag personligen flertalet som har gjort. Jag har förstått det som att ingen ny kreditupplysning har tagits… Kanske ett alternativ?!
Jaså det hade jag ingen aning om att man kunde. Det kanske man ska fråga dom om man kan få göra då. Hört så himla olika om att leasa med betalningsanmärkning, vissa får tydligen igenom det..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jaså det hade jag ingen aning om att man kunde. Det kanske man ska fråga dom om man kan få göra då. Hört så himla olika om att leasa med betalningsanmärkning, vissa får tydligen igenom det..
Kan tänka mig att detta har stramats åt…
 

Ali2022

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Ja. Man kan ju alltid höra med VW finans där jag hört dom tar bisnode. Alltid värt ett försök tänker jag
 

Ali2022

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Någon som vet om man kan ha leasingkontrakt med en borgensman?
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Jobbade som bilsäljare åt ett stort bolag i många år. Allt jag kan tipsa dig om är att INTE lease bil. Sämsta jävla affären du kan göra
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Jag tror det blir svårt, men många gånger kan man förlänga befintligt leasingavtal i ytterligare ett år… Det vet jag personligen flertalet som har gjort. Jag har förstått det som att ingen ny kreditupplysning har tagits… Kanske ett alternativ?!
Stämmer bra. Jag har förlängt mitt och ingen ny upplysning togs. Man kollade bara på min betalningshistorik och nytt avtal mailades ut direkt att signera med bank id. Detta är dock vw finans.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Någon som vet om man kan ha leasingkontrakt med en borgensman?
Ja det går, iallafall på vw finans. När jag ansökte första gången så hade jag bara hunnit jobbat 4 månader, och hade deklarerad inkomst på 70.000kr. Så då ville de ha en medsökande. Var inga problem alls :)
 

yogimarciniak

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Stämmer bra. Jag har förlängt mitt och ingen ny upplysning togs. Man kollade bara på min betalningshistorik och nytt avtal mailades ut direkt att signera med bank id. Detta är dock vw finans.
Erbjuder VW Finans leasingförlägningar eller frågade du dem själv?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp