Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lendit ocker?

Hej ! Har ett lån hos Lendit som till slut gick till inkasso. Efter att de slängt på ränta för en månad till vart det uppe i ca 4700. Mailar om en avbetplan, men döm om min förvåning när de vill ha 1170 på 12 tillfällen!! Kan väl ändå inte vara tillåtet??

Hej ! Har ett lån hos Lendit som till slut gick till inkasso. Efter att de slängt på ränta för en månad till vart det uppe i ca 4700. Mailar om en avbetplan, men döm om min förvåning när de vill ha 1170 på 12 tillfällen!! Kan väl ändå inte vara tillåtet??

Låt det gå till först kronofogden och bestrid och sen tingsrätt. Så ska du se att summan blir annorlunda

Får man inte en anmärkning om man låter ärendet bli en dom i tingsrätten? Förklara gärna om det går att undvika en anmärkning när ett ärende väntar på dom i tingsrätten!

Får man inte en anmärkning om man låter ärendet bli en dom i tingsrätten? Förklara gärna om det går att undvika en anmärkning när ett ärende väntar på dom i tingsrätten!

medger man skulden i tingsrätten ger det ingen anmärkning. Be om en förlikning/ avbetalning

Har fått precis samma som dig...kommer betala hela lånet i augusti eller september. ..

Jag har en tid i tingsrätten den 9 september, så du menar att om jag då medger skulden så får jag en avbetalningsplan och slipper en anmärkning? Detta är en skuld på 15000 kr, så jag undrar om någon vet vilken sorts avbetalningsplan man får, hög månadssumma?

Ja du skall medge skulden och be om förlikning=avbetalningsplan, då får du ingen betalningsanmäekning såvida du betalar enligt överenskomelse.

Om du fortsätter att bestrida eller struntar i att betala efter dom, kommer du få bet anmärkning

Tusen tack för informationen! Då kan jag vara lugn då, och gå på mötet i tingsrätten och där medge skulden, och få en avbetalningsplan.

Hur gick det för dig med lånet till lendit?

Fick från kfm

Fick brev från kfm idag

Summan var ca 6800 kr
Mailar dem om uppgörelse de drar tillabaka om jag betalar ca 10500 till dem ränta på ränta

De skickade ut påminnelse första gången men inte andra, planerat?

Är jag eller de dumma???? Har jag missat något?
Ok att skulden kan vara mer men om man betalar kfm skulden måste det väl räcka?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp