Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lendit ocker?

Lendit ocker

Fick brev från kfm idag

Summan var ca 6800 kr
Mailar dem om uppgörelse de drar tillbaka om jag betalar ca 10500 till dem ränta på ränta

De skickade ut påminnelse första gången men inte andra, planerat?

Är jag eller de dumma???? Har jag missat något?
Ok att skulden kan vara mer men om man betalar kfm skulden måste det väl räcka?

Fick brev från kfm idag

Summan var ca 6800 kr
Mailar dem om uppgörelse de drar tillbaka om jag betalar ca 10500 till dem ränta på ränta

De skickade ut påminnelse första gången men inte andra, planerat?

Är jag eller de dumma???? Har jag missat något?
Ok att skulden kan vara mer men om man betalar kfm skulden måste det väl räcka?

Har du träffat en uppgörelse/överenskommelse med dem efter att du ingick låneavtalet är det den uppgörelse som gäller. I annat fall är det låneavtalet som gäller. 2,5 % dröjsmålsränta per månad på kapitalbeloppet + påminnelse- och inkassokostnader (dock ej på ränta) som gäller + eventuell påminnelseavgift, 50 kr, och eventuell inkassokostnad 160 kr. Har det ansökts om betalningsföreläggande är du skyldig att utge ytterligare 680 kr.

Skilnad

Frågan är väl hur kan summan från kfm vara 6500
Men de ska ha 10500 för att dra tillbaka

Vad menar du med påminnelse första gången men inte andra gången? Har du tagit lån hos dem en andra gång eller vad? Bedrövliga belopp! De borde skämmas!

Summan

Frågan är egentligen

Hur kan de via kfm kräva 6800 kr
Men när jag mailar dem vill de ha 10250 för att dra tillbaka från kfm

Det borde ju räcka med 6800 kr som de kräver via kfm

Jamen, absolut! Betalar du in det och skickar kvittot till kfm så borde den saken vara ur världen. De kan ju inte kräva dig på mer än vad kravet är på hos kfm.

Men jag undrar fortfarande om det är för ett andra lån? Eftersom du skriver att de skickade påminnelse första gången men inte andra?

Avbetalningsplan

Är en avbetalningsplan, fick ett mail med summa och datum, missade första gången fick då en påminnelse som jag betalade hör inte hört något sen.
Vet att man inte måste skicka ut påminnelse

Beloppet mellan kfm och deras krav är 3,5 mån ränta

å jag förstår. Men det brukliga är ju att man följer samma mönster. Påminnelse en gång, ja då bör man skicka påminnelse nästa också.

jamen, förresten, det är ju det de skickat till kf som gäller. De skulle ju ha skickat med även räntan om de ska kräva in den...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp