Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lika erbjudande oavsett förmedlare?

Jag har en fundering.. får man exakt samma erbjudande från en bank oavsett vilken låneförmedlare man går via?

ex om jag söker via Lendo och blir beviljad ett lån ev ex Remember , skulle jag få exakt samma erbjudande via ex Zmarta, Advisa osv..? Eller kan olika förmedlare påverka en enskild Banks erbjudande?

Jag vet inte, svår fråga.

Jag tror dock inte det. Jag har t.e.x. aldrig fått bud av bank A på Lendo men får det alltid på Advisa. Nu har jag inte sökt så våldsamt mycket på senare tid men tidigare.

Ok,skulle vara enormt spännande att veta om det finns någon som har info om detta!
Vore nästan lite fult om det är så kan man tycka.

tack för er syn/info :)

Fult är det ju inte,

Det kan ju vara så att Collector betalar 5% om Lendo förmedlar deras lån - Advisa betalar dom 7% (exempel båda två) beroende på när och vilken strategi dom har så beror det ju på. Ibland vill dom kanske bara betala 5% ibland kanske dom vill växa.

Sen tror jag faktiskt det är svårt att ge ett 100%-igt svar på detta. Det förutsätter att man söker exakt samtidigt hos båda bolagen med exakt samma betyg och det är omöjlgit i princip.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp