Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lindorff, Har en avbetalningsplan som jag ej lyckats att följa

Strax över 20000:- i nettolön. Oavsett så är jag tacksam och slippa Lindorff.

Får jag fråga om du har en bra inkomst eftersom de ville ha så mycket per månad? Mvh
Min uppfattning är att det är inte inkomsten som styr storleken på avbetalningar hos inkasso, de vill helt enkelt ha så mycket som möjligt.

Lite nyfiken på om ni måste förhandla om avbetalningsplanen var 6 månad?

Ja det har vi varit tvungna att göra....nu betalar vi 12000 i månaden till dom men snart är det klart. 5 gånger kvar nu se är vi av med dom. Kommer göra allt för att undvika detta inkassobolag.

Ja det har vi varit tvungna att göra....nu betalar vi 12000 i månaden till dom men snart är det klart. 5 gånger kvar nu se är vi av med dom. Kommer göra allt för att undvika detta inkassobolag.
Herrejösses 12000 kr i månaden. Är ju inte klokt. Hade ni hög skuld?

Herrejösses 12000 kr i månaden. Är ju inte klokt. Hade ni hög skuld?

Var ett Ikano banklån på 150000 som tyvärr hamnade där av en miss från våran sida. Var visst 6 gånger kvar nu. Första året gick dom med på 5000 kr i månaden sen skulle beloppet ökas rejält till 10000 nu är det som sagt 12000. Som tur är för oss har faktiskt andra inkassobolag varit förstående och hjälpsamma så vi har kunnat betala så högt till lindorff. Ska bli så otroligt skönt när denna skuld är borta!

Var ett Ikano banklån på 150000 som tyvärr hamnade där av en miss från våran sida. Var visst 6 gånger kvar nu. Första året gick dom med på 5000 kr i månaden sen skulle beloppet ökas rejält till 10000 nu är det som sagt 12000. Som tur är för oss har faktiskt andra inkassobolag varit förstående och hjälpsamma så vi har kunnat betala så högt till lindorff. Ska bli så otroligt skönt när denna skuld är borta!
Är inte klokt någonstans!! Usch

Ni har haft skulden hos kronofogden? Och de drog tillbaka det? Var det då de begärde så höga månadsbelopp? Och har ni lånet ihop du och din partner? Räknar dom med att 2 betalar på det?

Ni har haft skulden hos kronofogden? Och de drog tillbaka det? Var det då de begärde så höga månadsbelopp? Och har ni lånet ihop du och din partner? Räknar dom med att 2 betalar på det?

Ja det hamnade hos kfm pga att jag ringde om betalningen 1 dag försent! Det var under första året så behövde bara betala ikapp månadsbeloppet som vi hamnat efter med så fick vi fortsätta med 5000 tills det var dags att omförhandla. Då där emot så tyckte dom vi skulle ta lån nånstans för att lösa deras skuld annars skulle dom ta genom kfm. Lyckades få dom å gå med på en ny betalplan om då beloppet ökades kraftigt, dvs 10000 kr. Nu när det skulle omförhandlas igen så var det 12000 som gällde. Ja vi är båda på detta lån, hade jag varit själv hade det fått hamna hos kfm som resten av mina skulder. Dom har även tyckt att vi skulle sälja huset osv för att lösa skulden till dom. Ska bli underbart när detta är ur världen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp