- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Det går bra för mig. Köpt en bostadsrätt. Sparar 10000-20000 varje månad.
Kör fortfarande med mottot att köper jag något så måste jag sälja något.
Rest utomlands två gånger i år.
På något märkligt vis så känns det inte som att tiden med skulder och skuldsanering existerat, känns surrealistiskt.
På något märkligt vis så känns det inte som att tiden med skulder och skuldsanering existerat, känns surrealistiskt.
- Meddelanden
- 242
- Mottagna reaktioner
- 208
- Poäng
- 397
Så grymt å höra ! Häftig känsla ändåDet går bra för mig. Köpt en bostadsrätt. Sparar 10000-20000 varje månad.

- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Ja, det är häftigtSå grymt å höra ! Häftig känsla ändå![]()
Känner mig lyckligt lottad.
- Meddelanden
- 242
- Mottagna reaktioner
- 208
- Poäng
- 397
Förstår din känsla !Ja, det är häftigt
Känner mig lyckligt lottad.

- Meddelanden
- 673
- Mottagna reaktioner
- 379
- Poäng
- 487
Bra jobbat! Ett föredöme.Det går bra för mig. Köpt en bostadsrätt. Sparar 10000-20000 varje månad.
- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Jag har varit klar i 2,5 år ca och har inte varit i närheten av att ramla in i gamla mönster.
Jag sparar så jag har en buffert samt till pension i två olika sparanden.
Köper det jag vill ha med cash men jag har ganska enkla vanor så det kostar inte multum direkt.
Åker på min andra resa till Spanien i år om några veckor och behöver inte äta nudlar för att kunna resa.
Skall sägas också att jag inte har speciellt hög lön, ca 25k efter skatt.
Köper det jag vill ha med cash men jag har ganska enkla vanor så det kostar inte multum direkt.
Åker på min andra resa till Spanien i år om några veckor och behöver inte äta nudlar för att kunna resa.
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 377
- Poäng
- 487
Ja, det känns skönt att kunna planera lite och att kunna unna sig något extra.Rest utomlands två gånger i år.
Vi har dock gjort en och anna resa (mycket sista minuten) både under min löneutmätning och skuldsanering också men helt plötsligt kunde man välja även andra resmål...
Att dessutom se ett sparande har höjt jumöret avsevärt!
Det jag ser framemot efter att sista året (ej betalplan) är slut i September är att kunna hjälpa sambon med att ta hand om abonnemang och avtal så hon inte behöver stå för precis allt själv.
Känns ibland som om jag åker snälskjuts.

- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Tusen tack!Bra jobbat! Ett föredöme.
Känn inte det så, sambon har haft ett val och accepterat situationen.Ja, det känns skönt att kunna planera lite och att kunna unna sig något extra.
Vi har dock gjort en och anna resa (mycket sista minuten) både under min löneutmätning och skuldsanering också men helt plötsligt kunde man välja även andra resmål...
Att dessutom se ett sparande har höjt jumöret avsevärt!
Det jag ser framemot efter att sista året (ej betalplan) är slut i September är att kunna hjälpa sambon med att ta hand om abonnemang och avtal så hon inte behöver stå för precis allt själv.
Känns ibland som om jag åker snälskjuts.![]()
Jag har inte haft det stödet under min resa men min dotter hjälpte mig med bredbandsabonnemang.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Min förebild och ett stort stöd under min resa. ❤️Jag har varit klar i 2,5 år ca och har inte varit i närheten av att ramla in i gamla mönster.
- Meddelanden
- 629
- Mottagna reaktioner
- 484
- Poäng
- 527
Förvånad över att drygt 16% börjar ta skit lån igen.
Då har inte kronan trillat ner riktigt..
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 470
- Mottagna reaktioner
- 1 736
- Poäng
- 1 207
1 person….Förvånad över att drygt 16% börjar ta skit lån igen.
- Meddelanden
- 263
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 266
Nu har jag inte haft skuldsanering men röstade på "Röker och dricker för mycket"
Mvh
Mvh
- Meddelanden
- 629
- Mottagna reaktioner
- 484
- Poäng
- 527
Men nu sabbar du statistikenNu har jag inte haft skuldsanering men röstade på "Röker och dricker för mycket"
Mvh

Skämt åsido alla har vi våra små laster..
- Meddelanden
- 434
- Mottagna reaktioner
- 12
- Poäng
- 72
Inte många som har 25 k efter skattJag har varit klar i 2,5 år ca och har inte varit i närheten av att ramla in i gamla mönster.
- Meddelanden
- 263
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 266
det är under medianlönInte många som har 25 k efter skatt
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Varför borde många här jobba i ”låglöneyrken”?Ja men många här borde ju jobba i låglöneyrken,
Där man har en grundlön på 25-28 k
- Meddelanden
- 263
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 266
Om man har så låg inkomst så får man inte några miljonlån som många här har : )Ja men många här borde ju jobba i låglöneyrken,
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Ja men många här borde ju jobba i låglöneyrken,
Jag har hängt på forumet dagligen i över 10 år och vågar garantera att genomsnittslönen här är bra mycket högre än i övriga landet.
Det är också större chans att du får ekonomiska bekymmer med 70K i månaden än med 25K.
- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Om man tror det har man inte så stor koll på löner.Inte många som har 25 k efter skatt
- Meddelanden
- 86
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 166
Håller med. Helt klart under normen. Inte ens kassörskor på H&M eller McDonalds tjänar väl så dåligt.Om man tror det har man inte så stor koll på löner.
- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Jo, lite bättre än dom har jag kanske.Håller med. Helt klart under normen. Inte ens kassörskor på H&M eller McDonalds tjänar väl så dåligt.
Dock så får jag aldrig någon OB eller liknande då jag jobbar 08-17 måndag till fredag.
- Meddelanden
- 673
- Mottagna reaktioner
- 379
- Poäng
- 487
Om “normen”( medianen) så är ju hälften under “normen” per definition.Håller med. Helt klart under normen. Inte ens kassörskor på H&M eller McDonalds tjänar väl så dåligt.
- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Man måste ju framförallt ta i beaktande vilka utgifter man har.
Min lön är inte så hög men det är inte mina utgifter heller.
Saneringen har bl a lärt mig att rätta mun efter matsäcken vilket gör att jag kan spara t ex.
Saneringen har bl a lärt mig att rätta mun efter matsäcken vilket gör att jag kan spara t ex.
- Meddelanden
- 673
- Mottagna reaktioner
- 379
- Poäng
- 487
+1 vuxenpoängMan måste ju framförallt ta i beaktande vilka utgifter man har.

- Meddelanden
- 242
- Mottagna reaktioner
- 208
- Poäng
- 397
Sen ja släppte allt mitt så är ju de vanliga utgifterna ej så höga, men skulle ja betalt alla lån å så hade men ju legat back en halv lön plus lite till.Man måste ju framförallt ta i beaktande vilka utgifter man har.
skönt å höra att de ger utdelning av rehabilitering ❤️- Blev medlem
- 6 mars 2016
- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Det har definitivt gett utdelning.Sen ja släppte allt mitt så är ju de vanliga utgifterna ej så höga, men skulle ja betalt alla lån å så hade men ju legat back en halv lön plus lite till.skönt å höra att de ger utdelning av rehabilitering ❤️
Jag räknar min "rehabperiod" från när jag släppte mina skulder 2016.
- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Faktum är att jag i efterhand tänkt mycket på detta och kan säga att jag blev ekonomiskt vuxen i samband med att jag släppte mina skulder.+1 vuxenpoäng![]()
- Meddelanden
- 533
- Mottagna reaktioner
- 361
- Poäng
- 487
Finns ju lite fakta o statestik om de där som jag läste för ett tag sedan.
Att vara fattig och att vara överskuldsatt är två olika saker. Få fattiga har möjligheten att bli överskuldsatta då de inte får ta lån eller krediter.
Det är alltså vanligare att överskuldsatta tjänar mer än medel.
Att vara fattig och att vara överskuldsatt är två olika saker. Få fattiga har möjligheten att bli överskuldsatta då de inte får ta lån eller krediter.
Det är alltså vanligare att överskuldsatta tjänar mer än medel.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.