Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ljuga om fast anställning?

Hej,

Situationen är såhär att min framtida ekonomi (under de kommande året) hänger på ett lån som jag behöver. Får jag det beviljat, så kommer jag att klara mig utan att behöva släppa saker till inkasso, kronofogden och så vidare. Summan det gäller är 30 000kr.

Blir jag nekad lånet så kommer det att bli väldigt väldigt väldigt tufft att få det att gå runt.

Jag är för tillfället projektanställd i 11 månader till med 95% chans att få förlängt efter det.

Finns det någon chans att jag kommer undan med att ljuga om att jag är fast anställd eller är det bara att berätta sanningen och hoppas på det bästa? Ser inga problem med att betala av lånet om jag får det godkänt.

Tack på förhand

Om valet står mellan att få en betalningsanmärkning i tre år eller "ljuga" i en låneansökan på 30000 kr så är väl valet ganska självklart?

Du behöver ju inte "ljuga" om att du har en fastanställning. Om de skulle kontrollera din lilla vita lögn, så kan du ju bara bortförklara det med att du såg det som att du har en fastanställning och att du missförstått det hela.

I mina ögon är allt bättre än en anmärkning i tre år. På en så liten summa tror jag inte heller att de kommer ringa och kontrollera om du jobbar 95, 100 eller 60 %.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp