Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lowell värsta inkasso ?

Dom driver in åt komplett alltså, inte köpt fordran? Då är dom som jag nämnt tidigare bunden av avtal med sin uppdragsgivare.

Tänk från andra hållet, om du fått problem med en kund i firman, bett lowell om hjälp att få in 100k, sagt åt dom:" ni får inte gå med på avbetalningsplaner på mer än ett år, då får det bli kfm i stället."
Skulle du inte ärligt bli ganska sur om lowell återkopplade glatt med "blir 1000 kr i månaden, så det tar väl 10 år..."
Jag skulle blivit rätt arg om lowell struntade blankett i instruktionerna dom fått.

Äger dom skulden gör dom ju precis som dom önskar
Absolut , men 10k i månaden ? 5k är väl hyfsat på 28k

Det kan jag hålla med om, men har kompett sagt "3månader max" så verkar det ganska rimligt.
Fast stod kunde erbjudas 6 mån ..men fick 3 ! Lite snålt kan jag tycka , mest stör jag mig på deras attityd , den var hemsk

Fick idag hem ett brev från Lowell om en skuld hos komplett på 28k ... ringde in och tänkte att göra en avbetalningsplan , sjuk tråkig attityd från början från henne ... frågade om våra inkomster och våra utgifter, tex dagis betalar vi 1300 kr månaden , va sa hon .. du menar väl 1300 per kvartal ?? Ehhh nej 1300 i månaden ... sen sa hon jag har räknat ut att ni kan betala 17 000 i månaden ... då sa jag att det är omöjligt med så mycket olika lån .. alltså max 5000 sa jag... inte en chans Sa hon ... minst 10 000 i månaden i 3 mån ska in annars skickar vi det vidare ... så äcklig attityd så man vill spyr hon hade ! Jag sa spelar väl ingen roll om det tar 6 mån istället för 3 ! Men icke ... man blir fan tom i kroppen ! Sen sa hon att skulle det bli en utmätning får vi pengarna på 2 mån .. då sa jag att då släpper jag allt och då får ni vänta flera år ! Då blev hon arg och värre ! Helt sjukt att man kan vara så otrevlig , förstår dom vill ha sina pengar , men så äcklig attityd ! Flera som hatt problem med dom ?
Just Lowell Fd Lindorff var anledningen till att jag släppte allt.
Hade ett lån hos Remember som jag låg back med men blev lovad att få betala på lite senare. Trots det skickade de det till inkasso dvs Lindorff.
De erbjöd sex månaders avbetalning alt att jag skulle ta ett nytt lån.
Tyvärr så hade 6 mån blivit över 50000 kr per månad då lånet var på 320000 kr.
Jag gav upp den dagen....

Just Lowell Fd Lindorff var anledningen till att jag släppte allt.
Hade ett lån hos Remember som jag låg back med men blev lovad att få betala på lite senare. Trots det skickade de det till inkasso dvs Lindorff.
De erbjöd sex månaders avbetalning alt att jag skulle ta ett nytt lån.
Tyvärr så hade 6 mån blivit över 50000 kr per månad då lånet var på 320000 kr.
Jag gav upp den dagen....
Dom verkar ju inte roliga att ha och göra med faktiskt , tycker liksom 10k i månaden eller som du 50k i månaden , även dom måste ju förstå att det är omöjligt ! Sen så sjukt otrevliga med .. nästan hånfull i tonen ! Vi kommer inte tveka på att skicka till kronofogden ska du veta sa dom till mig , jag sa ja men gör det då släpper jag dom andra 7 lånen med så blir det små summor för er :) då blev hon sur och sa att dom bestämmer och inte jag .. då svarade jag att det är jag som bestämmer om jag vill släppa dom andra lånen till fogden eller inte ! Måste säga att gothia och legalis har varit fantastiska att ha göra med ! Men dessa är inte bra ! Hoppas det gått bra för dig sen !

Dom verkar ju inte roliga att ha och göra med faktiskt , tycker liksom 10k i månaden eller som du 50k i månaden , även dom måste ju förstå att det är omöjligt ! Sen så sjukt otrevliga med .. nästan hånfull i tonen ! Vi kommer inte tveka på att skicka till kronofogden ska du veta sa dom till mig , jag sa ja men gör det då släpper jag dom andra 7 lånen med så blir det små summor för er :) då blev hon sur och sa att dom bestämmer och inte jag .. då svarade jag att det är jag som bestämmer om jag vill släppa dom andra lånen till fogden eller inte ! Måste säga att gothia och legalis har varit fantastiska att ha göra med ! Men dessa är inte bra ! Hoppas det gått bra för dig sen !
Ja, det var nog det bästa som kunde hända.
Att släppa allt var hemskt men idag är jag tacksam över det.

Idag så kom två nya inkasso krav och självklart var dom från Lowell :) från entercard Remember 20k och lo mer värde 52k .. tänkte jag chansa att ringa bara hoppas man inte få samma kärring som sist :) fick en helt underbar tjej faktiskt som erbjöd om jag kn betala 2000 kr mån på total skuld 77 000 kr !! Och hälften amortering av dom 2000 ! Tog det direkt ! Lustigt man vill ha 10 000 kr på en skuld på 28 000 kr på en månad .. medans 2 skulder på 77k är ok med 2000 kr :)

Idag så kom två nya inkasso krav och självklart var dom från Lowell :) från entercard Remember 20k och lo mer värde 52k .. tänkte jag chansa att ringa bara hoppas man inte få samma kärring som sist :) fick en helt underbar tjej faktiskt som erbjöd om jag kn betala 2000 kr mån på total skuld 77 000 kr !! Och hälften amortering av dom 2000 ! Tog det direkt ! Lustigt man vill ha 10 000 kr på en skuld på 28 000 kr på en månad .. medans 2 skulder på 77k är ok med 2000 kr :)
Och det beror på vad uppdragsgivaren sagt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp