Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lowell?

Jag tycker definitivt att det är svårtolkat.

Observera att om betalning sker 8 dagar efter datum för utskick av detta brev kan rättsliga åtgärder komma att vidtas vilket kan medföra ytterligare kostnader och betalningsanmärkning.

För mig låter det som att du har på dig åtta dagar att betala

Enligt det de skrivit så är det datumet på inbetalningskortet som är förfallodatumet.
Vet ej om de råkat skriva fel i början av brevet, att det skulle stå 2/9 att skulden har inkommit till dem.
Men som du säger, du har betalat.
står högst upp i brevet : betala inom 30 dagar och du slipper halva inkassokostnaden, du betalar då endast 349 kr

Ja vi får hoppas så.. Jävligt skumt dom har gjort det dock.. löjligt
Om du orkar så får du gärna ringa och påpeka att brevet är motsägelsefullt och fråga hur de menar. Vore kul att veta om de råkat skriva fel datum eller vad.

Om du orkar så får du gärna ringa och påpeka att brevet är motsägelsefullt och fråga hur de menar. Vore kul att veta om de råkat skriva fel datum eller vad.
Ja får se om dom fortsätter ringa nu när det är betalt. Det var en löjlig summa på klarna som jag betalde också, men dom hann skicka ut detta brev.. så den ursprungliga fakturan blev betalt ungefär samtidigt eller nån dag/dagar efter dom skicka detta brev

Ja får se om dom fortsätter ringa nu när det är betalt. Det var en löjlig summa på klarna som jag betalde också, men dom hann skicka ut detta brev.. så den ursprungliga fakturan blev betalt ungefär samtidigt eller nån dag/dagar efter dom skicka detta brev
Ibland slipper man inkassoavgiften om man betalar senast dagen innan de skickar ut krav. Betalar man samma dag så brukar inkassobolagen vara kinkiga.

Ibland slipper man inkassoavgiften om man betalar senast dagen innan de skickar ut krav. Betalar man samma dag så brukar inkassobolagen vara kinkiga.
Okej nu när jag betalat 349 kr som det stod fick jag ett nytt brev i kivra,

Du har fortfarande pengar kvar att betala på din skuld till Klarna Bank AB. Beloppet som återstår är 180,00 kr. Hör gärna av dig till din
handläggare om du har frågor eller vill få hjälp att göra en betalningsplan, hur kan jag ha pengar kvar att betala när jag precis betalde det som stod?

Okej nu när jag betalat 349 kr som det stod fick jag ett nytt brev i kivra,

Du har fortfarande pengar kvar att betala på din skuld till Klarna Bank AB. Beloppet som återstår är 180,00 kr. Hör gärna av dig till din
handläggare om du har frågor eller vill få hjälp att göra en betalningsplan, hur kan jag ha pengar kvar att betala när jag precis betalde det som stod?
Det är inkasso på 180 kr till?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp