Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify/Binly/Credify/Tomly vill skicka till kf efter 1 månad sen betalning

Medlem
Poäng: 7
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej
Är det någon mer som varit med om att dessa aktörer skickar till kf efter drygt 1månad? Fick igår till mig tt de försökt få tag på mig och kommer skicka till kf om jag inte betalar ett visst datum denna månad. Dvs samma datum som jag skulle betalt fakturan i augusti fast nu i september. Bara hot eller?

Vissa här skriver eller har skrivit av sin erfarenhet att det tar ca 90-100 dagar tills dem avslutar krediten och skickar till kf?

"Vid utebliven betalning kommer din kredit att sägas upp och hela krediten kommer då förfalla till omedelbar betalning samt förberedas för överlämning till Kronofogdemyndigheten."

Jodå fick dessa hot i 3.5 månader sen gick det till inkasso

Så du fick samma sak flera gånger?
Ja, exakt samma meddelanden. Dom fular sig för att försöka få in pengarna. Tror inte det går vidare för dig närmsta 3 månaderna. Då går det troligen till inkasso och inte KFM

Ja, exakt samma meddelanden. Dom fular sig för att försöka få in pengarna. Tror inte det går vidare för dig närmsta 3 månaderna. Då går det troligen till inkasso och inte KFM
"Fula sig" borde väl ändå vara den part i ett avtal som bryter det...?

De är kriminella egentligen, man borde sådana låsa på livstid

"Fula sig" borde väl ändå vara den part i ett avtal som bryter det...?
Precis dom fular sig. Tycker dom som bryter Lumas avtal gör helt rätt för sig. Det är Lumas egna fel i de allra flesta fall, inte gäldenärens fel.

Precis dom fular sig. Tycker dom som bryter Lumas avtal gör helt rätt för sig. Det är Lumas egna fel i de allra flesta fall, inte gäldenärens fel.
Med samma resonemang kan man legitimera vad som helst.

Ska man godtyckligt få bestämma själv vad som är rätt och inte?

Hårresande resonemang, på självaste valdagen dessutom.

"Det är X fel att de drabbas av Y från Z."

Med samma resonemang kan man legitimera vad som helst.

Ska man godtyckligt få bestämma själv vad som är rätt och inte?

Hårresande resonemang, på självaste valdagen dessutom.

"Det är X fel att de drabbas av Y från Z."
Luma utnyttjar systematiskt folk i ekonomisk knipa. Rovdrift på skuldsatta som mår dåligt. Luma Finans är det enda som är hårresande här

1 Varumärke räcker inte. Man är den enda på marknaden som har 4 identiska varumärken. Dessa varumärken har annat namn på hemsidan. Men samma adress, samma ledning, samma kundservice, samma dokument, samma automatiserade mail, samma avgiftstruktur, samma upplägg etc. Allt för att gå runt lagen om räntetak och ta ut sina svindyra avgifter på alla kunder 4 gånger om.

Dom har ingen KALP. Deras kreditupplysning och Kreditz är en facad. Dom skiter i om du är utan inkomst helt och hållet. Dom vill ha dig som kund hos alla 4 varumärken. Dom tar inget ansvar för att inte låna ut till gäldenärer som inte ska ha lån. När det gäller Luma Finans är det ofta deras fel att den som sökt lån får lån och snart sitter i skiten.
Här är ett exempel
1789343806612.webp

2022 gjorde dom 53 miljoner i vinst och plockade ut 47 miljoner till typ 2 personer i styrelsen. 2023 93 miljoner i vinst och plockade ut 72 miljoner, 2024 74 miljoner i vinst och plockade ut 59 miljoner
Dom tar ut 75-90% av allt ur bolaget. Det är unheard of i branshen.,

Deras kundservice består av de som fått sitt första jobb till skitlöner. Dom har inga verktyg att hjälpa någon kund alls oavsett anledning. Allt dom gör är att hota, spamma och slussa i dig i deras andra "varumärken" som egentligen inte är några varumärken utan bara rena kopior. Hela deras upplägg går ut på att vara så dyr så du måste betala in halva eller hela inkomsten och sen ta ut pengarna dagen efter från krediten för att kunna betala på annat. utan upplysning, för det är deras affärsmodell. Gärna från alla 4 hemsidor. För varje gång man gör ett uttag tillkommer uttagsavgift på ett par tusen, i varje fall när jag var kund.

Dom har fått sanktioner men det har dom redan räknat med. Ägarna lyckades rensa förra bolaget på allt kapital i konkurs.
Dom skiter i alla regler, lager, etik, moral och dom rundar systemet för att ta ut avgifter, har en facad för att se bra ut i finansinspektionens ögon vid granskning och på alla sätt dom kan och utnyttjar så många som möjligt som mår dåligt över och inte kan tänka klart runt sin ekonomi.

Jag står naturligtvis i normala fall för att avtal skall hållas. Men Luma Finans är ett praktexempel där jag inte kunde bry mig mindre om deras bluffavtal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp