• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lumify hotar med kronofogden

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Det går bra. Dem ringer flera gånger om dagen i vanlig ordning. Fick ett meddelande om uppsägning av krediten. Om jag inte betalar in 19.000kr innan den 23/9 sägs krediten upp. Jag kommer inte att betala 19.000kr utan jag låter denna gå till Gothia enligt plan, antar att gothia kommer vara aningen mer hjälpsamma. Med mig har dem vart väldigt tydliga med att det släpps till gothia. Dem har inget internt inkasso bolag längre säger dem.

Hur går det för dig?
Hej,
Hej jag fick inkassokrav igår av Lumify och hot om kronofogden. När jag mailar dem så säger de att de brukar skicka direkt till KF och inte Arvato? Fast de sa förut att de gjorde det? Har någon fått det skickat direkt till KF från Lumify?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej,
Hej jag fick inkassokrav igår av Lumify och hot om kronofogden. När jag mailar dem så säger de att de brukar skicka direkt till KF och inte Arvato? Fast de sa förut att de gjorde det? Har någon fått det skickat direkt till KF från Lumify?
Tomma hot
Hej,
Hej jag fick inkassokrav igår av Lumify och hot om kronofogden. När jag mailar dem så säger de att de brukar skicka direkt till KF och inte Arvato? Fast de sa förut att de gjorde det? Har någon fått det skickat direkt till KF från Lumify?
tomma hot
 

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
76
Poäng
227
är 2 dagar sen. Redan hunnit ringa 3 grr och 3 sms + Mail. Skickar dessa påminnelse hem? Ska lösa detta lån nästa vecka och ALDRIG mer låna där.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
538
Poäng
597
Hej,
Hej jag fick inkassokrav igår av Lumify och hot om kronofogden. När jag mailar dem så säger de att de brukar skicka direkt till KF och inte Arvato? Fast de sa förut att de gjorde det? Har någon fått det skickat direkt till KF från Lumify?
Nej, dem skickar till Gothia. Mitt har inte kommit dit än. Har väntat sen april. Förväntat mig att det landar där omkring den 23/9. Men absolut inte direkt till fogden.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Nej, dem skickar till Gothia. Mitt har inte kommit dit än. Har väntat sen april. Förväntat mig att det landar där omkring den 23/9. Men absolut inte direkt till fogden.
Ja vi får hoppas på det. Kan ju aldrig lita på olika bolag känner jag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp