Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Lumify hotar med kronofogden

Känns som lånet kan ha ökat rejält ja och det är min stora skräck ifall jag skulle släppa mitt lån. Har 18k hos dom just nu och kan kanske betala enligt planen kommande månader
Känns som lånet kan ha ökat rejält ja och det är min stora skräck ifall jag skulle släppa mitt lån. Har 18k hos dom just nu och kan kanske betala enligt planen kommande månader
Förmodligen. Men det är väl det ända sättet ändå. Kan inte betala dem 9000kr i månaden. Är rädd för att varje inkasso ärende är ett steg närmare fogden. Samtidigt är jag lättad då jag ser att skulden minskar överallt när det ligger hos inkasso.

Förmodligen. Men det är väl det ända sättet ändå. Kan inte betala dem 9000kr i månaden. Är rädd för att varje inkasso ärende är ett steg närmare fogden. Samtidigt är jag lättad då jag ser att skulden minskar överallt när det ligger hos inkasso.
Har ditt lån gått vidare till inkasso ännu?

Har ditt lån gått vidare till inkasso ännu?
Nej, jag har fortfarande inte fått någonting. Jag fattar ingenting, den 23/9 skulle den gått direkt till inkasso sa dem. Vill ju gärna få detta överstökat med avbetalningsplan och allt. Undrar varför det dröjer.

Nej, jag har fortfarande inte fått någonting. Jag fattar ingenting, den 23/9 skulle den gått direkt till inkasso sa dem. Vill ju gärna få detta överstökat med avbetalningsplan och allt. Undrar varför det dröjer.
Jättekonstigt. Men dom har iaf slutat ringa/meddela dig och så hela tiden?

Jättekonstigt. Men dom har iaf slutat ringa/meddela dig och så hela tiden?
Ja, dem har låtit mig vara i fred ett par veckor nu. 27/9 fick jag ett mejl om att mitt ärende skulle gå vidare till inkasso. Det känns ju dock som att dem drar ut på det orimligt mycket? Det är ändå 16/10 idag och det skulle ha gått vidare den 23/9 enligt dem.

Ja, dem har låtit mig vara i fred ett par veckor nu. 27/9 fick jag ett mejl om att mitt ärende skulle gå vidare till inkasso. Det känns ju dock som att dem drar ut på det orimligt mycket? Det är ändå 16/10 idag och det skulle ha gått vidare den 23/9 enligt dem.
Ja det låter väldigt konstigt.
Mitt skulle varit betalt i slutet av augusti och de har sagt att de ska skicka vidare. De har ringt en del i början av september och oktober. Slutet av månaden har jag fått ett sms att jag måste betala!

Mitt lån hos Lumify blev skulle bli uppsagt 24/9 efter cirka 4 månader obetalt. Fick brev från Gothia inkasso i början av denna vecka. Så det verkar ta ett par veckor den uppsägningsdatumet. Observera att jag fick fysiskt brev trots att jag har Kivra. Så har du post till annan adress så är det troligen förklaringen.

Mitt lån hos Lumify blev skulle bli uppsagt 24/9 efter cirka 4 månader obetalt. Fick brev från Gothia inkasso i början av denna vecka. Så det verkar ta ett par veckor den uppsägningsdatumet. Observera att jag fick fysiskt brev trots att jag har Kivra. Så har du post till annan adress så är det troligen förklaringen.
Har du fått någon avbetalningsplan av Gothia?

Har du fått någon avbetalningsplan av Gothia?
Har skuld på 20k. Fick avbetalningsplan på 1000kr/månad i 6 månader, sedan höjning. De var väldigt enkla mot mig. Chattade med dem på deras hemsida och skrev att jag var sjukskriven och kunde betala Max 1000kr till en börjar. De gick med på det direkt som tur var. Hört andra ha en annan upplevelse

Jag har både Kivra och post hem. Det har fortfarande inte kommit någonting. Försökte logga in på deras sida men dem kunde inte hitta mitt personnummer.
skönt att du fick en bra plan. Jag har tänkt mig något liknande till en början.
Hoppas att dem är mig lika tillmötesgående.

Jag har både Kivra och post hem. Det har fortfarande inte kommit någonting. Försökte logga in på deras sida men dem kunde inte hitta mitt personnummer.
skönt att du fick en bra plan. Jag har tänkt mig något liknande till en början.
Hoppas att dem är mig lika tillmötesgående.
Var det på Gothia du försökte logga in på?

Exakt det jag också känner, att varje inkassoärende är ett steg närmare Kf. Lilla minsta som kan hända och man inte kan betala nån månad så är det Kf nästa!! och just därför som jag inte släpper Everyday+ till Svea.

Nu har det äntligen landat hos Gothia, ringde upp direkt och fick prata med en jätte trevlig kvinna. Erbjöd 1000kr i månaden i 6 månader för att sen höja med det jag kan. Det var inga problem sa hon och la upp en plan direkt. Behövde inte heller betala denna månad utan börjar betala i november. Känner mig så lättnad!
Jag var verkligen inställd på krig, men hon var verkligen hjälpsam och förstående.

Nu har det äntligen landat hos Gothia, ringde upp direkt och fick prata med en jätte trevlig kvinna. Erbjöd 1000kr i månaden i 6 månader för att sen höja med det jag kan. Det var inga problem sa hon och la upp en plan direkt. Behövde inte heller betala denna månad utan börjar betala i november. Känner mig så lättnad!
Jag var verkligen inställd på krig, men hon var verkligen hjälpsam och förstående.
Vad skönt!
Hur mycket blev skulden på?
Hur många dagar låg det sent?

Vad skönt!
Hur mycket blev skulden på?
Hur många dagar låg det sent?
Det är sent sen i april. Skulden hade bara ökat med 4000kr. Nu kommer dock skulden öka med 50kr i månaden i 6 månader. Men hon sa att det viktigaste var att jag hamnade på banan och att 50kr + i månaden är mer värt för att jag ska fokusera på mina andra inkasso ärenden och att det viktigaste är att jag inte hamnar hos kronofogden.
Hon var verkligen fantastisk!

Det är sent sen i april. Skulden hade bara ökat med 4000kr. Nu kommer dock skulden öka med 50kr i månaden i 6 månader. Men hon sa att det viktigaste var att jag hamnade på banan och att 50kr + i månaden är mer värt för att jag ska fokusera på mina andra inkasso ärenden och att det viktigaste är att jag inte hamnar hos kronofogden.
Hon var verkligen fantastisk!
Hur mycket var skulden på först?
Hoppas jag verkligen kan få en liknande avbetalning sedan. Jag är sen ca 60 dagar nu

Grymt. Härligt att du fick en bra plan direkt och att totalsumman ändå inte ökat så mycket!

Härligt! Förstår att du känner dig lättad. Just med Gothia är det avgörande vem som svarar när man ringer.

Grymt. Härligt att du fick en bra plan direkt och att totalsumman ändå inte ökat så mycket!
Ja, det känns verkligen toppen. Då kommer jag hinna släcka dem andra två inkasso ärendena till feb om jag jobbar på som jag gör nu. Sen tar jag tag i nästa.

Härligt! Förstår att du känner dig lättad. Just med Gothia är det avgörande vem som svarar när man ringer.
Känns verkligen fantastiskt. Var verkligen inställd på det värsta. Men nu känns det som att jag kommer att kunna släcka även denna tidsnog ☺️

Även jag kommer släppa min skuld hos lumify. Har inte råd att betala in 8.900:- just nu. Har en skuld på 46k hos dom.
Va tror ni avbetalningsplan kan bli hos inkasso, är det Gothia ?

Jag har lite mindre än hälften av din i skuld och betalar 1000 kr/ månad men det är tillfälligt bara i 6 månader måste höja sedan och då vet jag inte vad det blir för summa de kommer godkänna .

Även jag kommer släppa min skuld hos lumify. Har inte råd att betala in 8.900:- just nu. Har en skuld på 46k hos dom.
Va tror ni avbetalningsplan kan bli hos inkasso, är det Gothia ?
Jag har släppt mitt. Det låg på 34.000. Jag betalar 1000kr i månaden i 6 månader för att jag ska kunna betala av mina andra ärenden. Därefter ska jag höja. Dem var väldigt trevliga och samarbetsvilliga jämtemot mig.

Har valt att släppa min med, gått 15 dagar nu. Dom ringer från ca 3-5 olika nummer varje dag

Har valt att släppa min med, gått 15 dagar nu. Dom ringer från ca 3-5 olika nummer varje dag
Mitt går vidare nästa vecka och jag orkar snart inte med deras terror! Tidig morgon, sena kvällar och helger. Fast jag varit i kontakt med dem massor av ggr

Mitt går vidare nästa vecka och jag orkar snart inte med deras terror! Tidig morgon, sena kvällar och helger. Fast jag varit i kontakt med dem massor av ggr
Hur stor skuld har du hos dom?
Min är på 47k nu och dom vill ha in 9.000:- som lägst

Förstår er det är helt sinnesjukt hur dom beter sig... lider med er hoppas ni slipper dom
Så
Fort som möjligt. Stackars jävlar som jobbar på kundtjänst där... mardröms jobbet haha

Skulle betala 7000 idag men är 2 dagar sen och nu när jag ska betala är fakturan på 14k.....vad fasen ska man göra. Omöjliga amorteringplaner. Vad händer om jag betalar in den gamla fakturan? Kommer dom ändå ringa hela tiden och kräva 14k eller ska jag vänta till nästa månad med att betala?

Vidriga är dom. Får se om det går att prata med dom eller om jag får släppa det till inkasso jag med. Ska isåfall tala om för dom hur värdelösa dom är som långivare.

Vidriga är dom. Får se om det går att prata med dom eller om jag får släppa det till inkasso jag med. Ska isåfall tala om för dom hur värdelösa dom är som långivare.
Lider med dom som jobbar på den kundtjänsten haha. Men känns som det är ett inhyrt företag med tanke på nummer generatorn när dom terroriserar

Skulle betala 7000 idag men är 2 dagar sen och nu när jag ska betala är fakturan på 14k.....vad fasen ska man göra. Omöjliga amorteringplaner. Vad händer om jag betalar in den gamla fakturan? Kommer dom ändå ringa hela tiden och kräva 14k eller ska jag vänta till nästa månad med att betala?
Är det möjligt och lagligt att lägga på 7000 kr för två dagar ??
Inte klokt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp