- Meddelanden
- 10 156
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Det kan ju inte stämma att skulden dubblas på två dagar.Min skuld har ökat med 400:- på 17 dagar. Från att betala minst 8700 till 9100 typ
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Det kan ju inte stämma att skulden dubblas på två dagar.Min skuld har ökat med 400:- på 17 dagar. Från att betala minst 8700 till 9100 typ
Nä, det låter väldigt konstigt. Jag loggade precis in och dubbelkolla. Jag är 20 dagar sen nu, skulden ökat med 600:-Det kan ju inte stämma att skulden dubblas på två dagar.
Det kommer öka hela tiden, sedan skickar de inkasso krav på ett belopp som är likt lägsta beloppet. Betala in den men var beredd på att behöva ringa in och säga att det är betalning för de verkar inte registrera det själva. Efter det kunde man ta ut pengar igen.. om inkassokravet inte betalas blir det sms och e-post varje dag tills de skickar vidare till ett inkassobolag. Jag var 92 dagar sen när jag fick det mejlet. Lägsta belopp att betala in är lika med lånveloppetSkulle betala 7000 idag men är 2 dagar sen och nu när jag ska betala är fakturan på 14k.....vad fasen ska man göra. Omöjliga amorteringplaner. Vad händer om jag betalar in den gamla fakturan? Kommer dom ändå ringa hela tiden och kräva 14k eller ska jag vänta till nästa månad med att betala?
hoppas få bättre avbetalningsplan på inkassobolaget!!!Det kommer öka hela tiden, sedan skickar de inkasso krav på ett belopp som är likt lägsta beloppet. Betala in den men var beredd på att behöva ringa in och säga att det är betalning för de verkar inte registrera det själva. Efter det kunde man ta ut pengar igen.. om inkassokravet inte betalas blir det sms och e-post varje dag tills de skickar vidare till ett inkassobolag. Jag var 92 dagar sen när jag fick det mejlet. Lägsta belopp att betala in är lika med lånveloppethoppas få bättre avbetalningsplan på inkassobolaget!!!
Var det på en faktura eller hela lånet? Väntar dom med att skicka till inkasso tills man missat flera fakturor?Fick inkasso krav från lumify idag. Innebär det att dom kommer skicka vidare till inkasso snart om jag inte betalar?
Fick en faktura, sen stod de så här:Var det på en faktura eller hela lånet? Väntar dom med att skicka till inkasso tills man missat flera fakturor?
Jag är 92 dagar sen med min och fick i början av november ett mail där det står att de skickar vidare till ett externt inkassobolag (gothia har jag läst) om jag inte betalade senast 25 nov. Nu har jag dock inledd skuldsanering, men det gick först till deras egna inkasso sedan skrev de att de skickar externt.Fick en faktura, sen stod de så här:
Hej!
Vi har försökt komma i kontakt med dig pga utebliven återbetalning av din kredit hos oss. Om full betalning eller invändning mot kravet
inte kommit oss tillhanda senast på förfallodatum kan vi komma att vidta rättsliga åtgärder gentemot dig, såsom att inge en ansökan om
betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten. Detta kan medföra ytterligare kostnader för dig samt en betalningsanmärkning
Men att dom säger att som ska skicka till kronofogden? Kan dom göra det? Skickas de inte till inkassoOk! Du verkar iaf inte ha fått en ny faktura där du ska betala dubbelt? Jag ska ju tydligen betala för 2 månader eftersom jag är 2 dagar sen. Det kan dom glömma. Jag väntar på inkasso nu istället.
Hur många dagar står det att du är försenad på hemsidan? Tror min gick från inkassokrav till att bli skickat till externt inkassobolag efter 2 månaderFick inkasso krav från lumify idag. Innebär det att dom kommer skicka vidare till inkasso snart om jag inte betalar?
Tror inte dom får skicka det direkt till Fogden. Går till Gothia först verkar det ju somMen att dom säger att som ska skicka till kronofogden? Kan dom göra det? Skickas de inte till inkasso
20 dagarHur många dagar står det att du är försenad på hemsidan? Tror min gick från inkassokrav till att bli skickat till externt inkassobolag efter 2 månader
Då klarar du dig ett tag till. Betala av så snabbt du kan annars kommer summan ticka på, då är de nog mer värt att släppa till inkasso20 dagar
Säker? Trots dom redan skickat inkassokrav faktura. Dom varnar att skicka till kronofogden om jag inte betalar inom förfallodagen?!Då klarar du dig ett tag till. Betala av så snabbt du kan annars kommer summan ticka på, då är de nog mer värt att släppa till inkasso
Jag fick samma brev. Betalade första gången och då kunde jag ta ut den summan igen. Missade månaden efter och då kunde jag inte betala. Den låg där i 2 månader, de ringde, smsade och mejlade men ignorerade allt. I måndags fick jag mejl och samtal om att ärendet kommer släppas till externt inkassobolag. Mejlade och skrev att jag kunde betala av när jag fick lön på fredagen. De kunde dock inte ändra förfallodatum utan det skulle skickas vidare på fredag samtidigt som de ”noterade” att jag skulle göra en inbetalning på fredag..Säker? Trots dom redan skickat inkassokrav faktura. Dom varnar att skicka till kronofogden om jag inte betalar inom förfallodagen?!
Hur stor skuld hade du då?Jag fick samma brev. Betalade första gången och då kunde jag ta ut den summan igen. Missade månaden efter och då kunde jag inte betala. Den låg där i 2 månader, de ringde, smsade och mejlade men ignorerade allt. I måndags fick jag mejl och samtal om att ärendet kommer släppas till externt inkassobolag. Mejlade och skrev att jag kunde betala av när jag fick lön på fredagen. De kunde dock inte ändra förfallodatum utan det skulle skickas vidare på fredag samtidigt som de ”noterade” att jag skulle göra en inbetalning på fredag..
15kHur stor skuld hade du då?
Min är på 47k
Ok, bör inte va någon skillnad. Borde gå likadant för alla oavsett summa
Ah, hoppas det löser sig för dig!Ok, bör inte va någon skillnad. Borde gå likadant för alla oavsett summa
Ja, dom är ivriga på att hota med kronofogden. Aldrig hört om någon som blivit skickad direkt till kronofogden av dem dock...finns ju ett antal trådar här på Lånforum som handlat om Lumify. Det ska vara lugnt, värsta som händer är det läggs på räntekostnader samt att du faktiskt hamnar hos ett inkassobolag. Försök att betala in när du kan, hur mycket ska du betala in? Skickar de vidare så kommer de skicka till gothia. De brukar numera skicka efter 1-2 månader, förut kunde man vara sen över 1 års tid men de skärpte kraven för ett tag sedan då i princip 90 % av gänget var sena med betalning.Men att dom säger att som ska skicka till kronofogden? Kan dom göra det? Skickas de inte till inkasso
Ska betala lägsta 9600:-Ja, dom är ivriga på att hota med kronofogden. Aldrig hört om någon som blivit skickad direkt till kronofogden av dem dock...finns ju ett antal trådar här på Lånforum som handlat om Lumify. Det ska vara lugnt, värsta som händer är det läggs på räntekostnader samt att du faktiskt hamnar hos ett inkassobolag. Försök att betala in när du kan, hur mycket ska du betala in? Skickar de vidare så kommer de skicka till gothia. De brukar numera skicka efter 1-2 månader, förut kunde man vara sen över 1 års tid men de skärpte kraven för ett tag sedan då i princip 90 % av gänget var sena med betalning.
Oj, jisses! Men antar då att du inte betalt på någon månad.Ska betala lägsta 9600:-
Inget jag kan trolla fram just idag. Så jag måste eventuellt släppa den. Och hoppas på Gothia med rimlig avbetalningsplan
Nä, första fakturan va på lägst 8600:- nånting. Och nu har de gått 20 dagar, och nu är den lägst på 9600:-.Oj, jisses! Men antar då att du inte betalt på någon månad.
Ja alltså har du en skuld på 47 + inkassokostnader och räntekostnader kanske det flyger upp till någon tusenlapp till. Säg att totalskulden hamnar på 48000 (lite beroende på vad företaget som skickar dig till inkasso har för krav) så kan du ändå få en hyfsat bra avbetalningsplan. Gothia skulle nog inte alls säga nej till 2500 i månaden exempelvis, däremot så om du kan så borde du gå lite högre än så. Hoppas allt löser sig!
Då är jag med. Grovt belopp dock!Nä, första fakturan va på lägst 8600:- nånting. Och nu har de gått 20 dagar, och nu är den lägst på 9600:-.
Tar du ett lån på 50k hos dom så är lägsta att betala 8-9k i månaden.
Japp, never again! Ska spärra mig hos domHåll er borta från dessa. Deras ”lägsta att betala” är sjuka summor om man är beviljad ett högre belopp.
Tomma hotMen att dom säger att som ska skicka till kronofogden? Kan dom göra det? Skickas de inte till inkasso
Hade också max på lumify. Jag släppte den. Tog 60 dagar så va den hos Gothia inkasso. Betalar nu 1600:- i månadenHåller med att lumify är helt orimliga med lägsta belopp.. har lånat Max och nu ska man betala 10.5k i månaden blir nog att släppa den då jag hellre har ett lån till inkasso än 5...
Hoppas de dröjer lika länge för mig för måste klara mig till skatten då borde jag nästan kunna släcka hela på en gång om man fått en vettig avbetalningsplan.Hade också max på lumify. Jag släppte den. Tog 60 dagar så va den hos Gothia inkasso. Betalar nu 1600:- i månaden
Jag hade 47 nånting hos lumify, och efter alla påminnelse ränta mm, så slutade inkasso Gothia på 49 nånting.Hoppas de dröjer lika länge för mig för måste klara mig till skatten då borde jag nästan kunna släcka hela på en gång om man fått en vettig avbetalningsplan.
Hur mycket ökade skulden då? Med inkasso avgifter och dröjsmålsränta? För min ligger på nästan 58 nu totalt ska jag räkna med att de kanske landar på 65 då jag ska betala?