Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Många funderingar - släppt allt

Jag har skrivit i detta forum några gånger sista tiden. Jag har många funderingar. Jag har blivit uppsagd och tänkte börja studera till hösten. Denna månaden har jag släppt alla mina lån. Har inget hos inkasso ännu. Har blancolån och krediter på över 800000 kr. Jag har inget av värde. Tagit lån för att betalat lån och överkonsumerat. Jag har ingen direkt utbildning, och kommer inte få nåt jobb nu det närmaste. Jag kan jobba timmar om jag studerar. Eller ska jag gå på akassa och söka jobb? Jag har en sambo, som förmodligen kommer bli min särbo snart. Han har ingen bra inkomst, och vi har haft det väldigt dåligt i flera år. Jag mår så dåligt och kan inte tänka klart. Om jag studerar kan kronofogden inte göra löneurmätning, och jag har ju inget hemma av värde. Om jag studerar och jobbar extra så kan jag ju betala lite till dom. Hur ska jag göra? Går under snart.

Jag har skrivit i detta forum några gånger sista tiden. Jag har många funderingar. Jag har blivit uppsagd och tänkte börja studera till hösten. Denna månaden har jag släppt alla mina lån. Har inget hos inkasso ännu. Har blancolån och krediter på över 800000 kr. Jag har inget av värde. Tagit lån för att betalat lån och överkonsumerat. Jag har ingen direkt utbildning, och kommer inte få nåt jobb nu det närmaste. Jag kan jobba timmar om jag studerar. Eller ska jag gå på akassa och söka jobb? Jag har en sambo, som förmodligen kommer bli min särbo snart. Han har ingen bra inkomst, och vi har haft det väldigt dåligt i flera år. Jag mår så dåligt och kan inte tänka klart. Om jag studerar kan kronofogden inte göra löneurmätning, och jag har ju inget hemma av värde. Om jag studerar och jobbar extra så kan jag ju betala lite till dom. Hur ska jag göra? Går under snart.
Att investera i sig själv och en bra framtid är nog det du ska göra, utbilda dig och få ett bra jobb.
Det du måste ta i beaktning är att dina skulder ökar om du inte betalar något via löneutmätning och detta förlänger din skuldsituation.

Jag vet. Men jag tänkte att jag kommer jobba lite extra, och kan betala det. Kommer kronofogden komma hem när jag inte kan betala? Jag bor i hyreslägenhet, och har ingenting av värde.

Jag vet. Men jag tänkte att jag kommer jobba lite extra, och kan betala det. Kommer kronofogden komma hem när jag inte kan betala? Jag bor i hyreslägenhet, och har ingenting av värde.
När man får löneutmätning så minskar skulderna minimalt även när du jobbar heltid beroende på räntepåslag då de flesta lån har höga räntor.
Det kan jag inte säga men förmodligen inte.

Jag har en tid med budget och skuldrådgivaren i min kommun om ett par veckor. Har sån ångest för allt just nu. Jobbar, men orkar knappt. Tänker på detta hela tiden. Försöker att tänka på annat, men det är svårt. Får rycka upp mig. Livet går vidare, och man för göra det bästa utav det

Även om det är en klen tröst så lovar jag dig att det blir bättre. Jag mådde liksom du skit men efter ett tag var det en enorm lättnad och att slippa lånekarusellen var det bästa som kunde hända.

ALLA kan jobba på ett eller annat sätt, skit i att studera och dra på dig studielån. Bättre du tar ett jobb inom tex vården, café/restaurang etc utan nya lån och få ut ca 20.000 i månaden än att börja plugga , få ut 10.000 i månaden och dra på dig studieskulder på en kvartsmiljon.....

Jag har tänkt i dom banorna. Men jag ska ju ändå jobba i ganska många år till, och vill ha ett jobb jag trivs med. Det är tillräckligt att må skit för alla skulder man har. Ska man må dåligt på arbetet med tills man går i pension. Jag vet inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp