• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Många lån.... Samma sits?

Katastrofen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
14 Maj 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej jag har så stora skulder att jag inte vet hur jag ska börja.
För flera år sen så tog jag lån märkte att de va lätt och ett till och ett till jag har idag sammanlagt 17 lån
Betat av två snart.
Sån jävla idiot man är . Haft så här i säkert 10 år .
Varit tillsammans med min kille i 15 år och han har inte fått veta något förens nu.
Han är arbetslös jag jobbar hel tid . Han vart arbetslös för ca ett halv år sen och jag tänkte att de skulle gå men slutade med att jag tog om lånen jag nästan va klar med och tog små lån .
Jag berättade för han hur det ligger till och han blev mest besviken av att jag ljugit och sa bara att det går att lösa .
Hans mamma och hennes man fick veta och min syster. Min syster hjälpte mig direkt med en skuld till inkasso på en gång.
Inga lån har gått till Kronofogden. Och jag kämpar med att hålla allt i schak så att säga .
Jag ska fixa ett extra jobb och försöker sälja lite saker med det går trögt.
Jag vill bli av med några mellan stora lån först som mobillån 30 000 och Lumyfi 18 000 för som är så dyra i ränta.
Trappar bort dom små som är kvar på 3000 kr och 4000 kr.
Har skit på Klarna för 25 000 och qliro 27 000 och små fakturor hit och dit.
Ska jag betala av dom stora lånen först och dom andra får gå på inkasso så länge? Eller hur ska jag betala av allt på bästa sätt ?
Min totala låne skuld är 487 000kr
Mått skit över de här för länge och mitt liv ska inte va så här . Vill bli av med skiten och leva fritt .
Snälla hoppas nån har tips som hjälper mig på bästa sätta att bli av med allt.
Vill inte hamna hos Kronofogden.

Tack alla för hjälp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Hej

Börja med att lista inkomster och utgifter för att få en överblick.
Har du många små skulder så försök beta av dessa med de minsta först även om det inte är de med sämst ränta.
Är det stora summor i räntor så är det nog bra för dig att jämka för då får slipper du vänta på skatteåterbäringen, finns tråd här på forumet hur du gör.
Har ni saker ni kan sälja för att få in lite snabba cash o betala bort lite småskulder är det bra.
På minuc.se kan du följa ditt uc-betyg utan att det kostar dig något, även appen Kreddy är gratis.
När du betar bort lite skulder så blir ditt betyg bättre, men dra in på dig nya förfrågningar som ställer till det.
Samlingslån för att baka samman dåliga räntor till något bättre, men då behöver du ha en hyffsad uc, har du dåligt idag så slösa inte en UC nu utan försök ha lite is i magen och invänta bättre betyg.

Som dom säger, det är inte dom stora inkomsterna utan de små utgifterna... Säg upp abb du ej behöver, sluta med onödiga inköp, ät billigare mm.

Lycka till och kom gärna åter och informera oss andra hur det går för dig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp