Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Möjligheter att utöka lån...

Några korta snabba till er som verkar sitta på en del erfarenhet och kunskap.

Jag har tre krediter, blancolån, som uppgår till ganska stora summor. Alla lån har gått till ett investeringsprojekt som förhoppningsvis ska förränta sig väl i framtiden. Av den anledningen är jag inte så sugen på att dra mig ur dessa...

Totalt är det tre lån som uppgår till 340k.

Jag har en taxerad inkomst på runt 450k för 2013 och den kommer nog vara runt 520k 2014. Underskott av kapital är 18k för 2013 och 14k 2012. Enligt Ratsit har jag Scoring 6/10 och på Min UC har jag "Mycket bra" (dock står det 0,9%, vilket jag inte vet vad det ska relateras till). 2FF till de kreditinstitut som beviljade de större beloppen, dessa försvinner i oktober.

Nu är det så att jag har en far som inte gillar lån och diverse sidoprojekt, så jag har inte upplyst honom om mina lån. Däremot är han ganska generös och han har gett mig möjligheten att få köpa lös en bil värd ca 250k (VW Passat Variant Masters 1,4 TDI 2014) från en av hans kunder med förbehållet att jag betalar 59k kontant själv.

Det jag undrar är hur stora möjligheter jag hade haft att utöka min skuldsättning med 59k trots den höga skuldsättningen jag redan har idag?

Lite OT: Vad tror ni möjligheterna är att kunna slå ihop de tre lånen till ett?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp