Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Kontantfinans - Lån utan UC
4. Slantar - Lån utan UC
5. Nstart - Nystartslån
6. Merax - Lån utan UC
7. Extralånet - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC

Masdal

Viktig medlem
Poäng: 21
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Med digitaliseringen så är det lättare idag att nå personer man vill nå utanför Sveriges gränser. Malta är ett EU land och eu länder samarbetar.
Thailand brukar komma på tapeten när det gäller folk som inte vill bli hittade av inkasso.
Om du tar jobb i Malta så finns det risk att du får samtal och brev.
Även om du byter nummer och adress så kan du inte vara 100 på att ärenden inte blir liggandes tills du kommer tillbaka till Sverige.
Jag har fått inkassobrev fr Norge och USA, dock inte för lån men skulder. Fr USA fick jag typ 10 samtal varje vecka, lika många mejl och regelbundna pappersbrev under ett års tid.
din idé i ett annat inlägg att du vill betala i din egen takt och göra ackordsuppgörelsen betyder att dina kontaktuppgifter kommer finnas tillgängliga.
Det är mina tankar.
Lycka till!
Fick du brev från USA eller befann du dig i USA och fick brev från inkasso i Sverige ?
det är tusentals svenskar i USA som har skulder och lever livet.
även inkasso i USA fungerar inte som i Sverige.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 127
En av våra mest hjälpsamma
Meddelanden
7 621
Mottagna reaktioner
4 578
Poäng
3 127
Fick du brev från USA eller befann du dig i USA och fick brev från inkasso i Sverige ?
det är tusentals svenskar i USA som har skulder och lever livet.
även inkasso i USA fungerar inte som i Sverige.
Jag befann mig här i Sverige.

Masdal

Viktig medlem
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Låna sig till landsflykt?

Det är lätt att gömma dig i ett annat land å inkasso kommer ej å hitta dig. Du har även namnet att du kommer ej att meddela skatteverket, vilket resulterar i att inkasso kommer att leta i Sverige.
någon på forumets under namn ”Jerry” skrev mycket om ämnet, han skrev även att man skriver sig på fel adress så att breven från inkasso å fogden får i retur.
men inkasso kommer å hitta dig pga av dina betalningar till ditt konto i Sverige, alltså genom transaktionen. De kommer å spåra de å vet att du är i Malta.
folk som flyter utomlands ämnar ej att återvända

BennyBaloo

Aktiv medlem
Poäng: 31
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
9
Poäng
31
Ja vi får se hur det går. Svårt att förhandla med inkassobolagen när man inte ha stora belopp för att dra bort ärendena från kronofogden. En tidsmaskin så att man hade kunnat örfila sig själv bak i tiden hade suttit fint

Myra

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
7 621
Mottagna reaktioner
4 578
Poäng
3 127
Ja vi får se hur det går. Svårt att förhandla med inkassobolagen när man inte ha stora belopp för att dra bort ärendena från kronofogden. En tidsmaskin så att man hade kunnat örfila sig själv bak i tiden hade suttit fint
Man kan också ta situationen för vad den är, ta tjuren vid hornen, ge sig själv en spark i rumpan och börja kampen mot skulderna.

Masdal

Viktig medlem
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Nej jag bodde här. Jag skrev att det inte var lån. Det gällde förfallna fakturor
Jag har en fråga till dig. Gunilla person haft skuld till försäkringskassan 370k, men de har ej lyckats driva in dessa pengar trots att hon är kändis å bor i San Francisco. Det här är ett kvitto på att det är nästan omöjligt att driva in pengar från USA.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
7 621
Mottagna reaktioner
4 578
Poäng
3 127
Jag har en fråga till dig. Gunilla person haft skuld till försäkringskassan 370k, men de har ej lyckats driva in dessa pengar trots att hon är kändis å bor i San Francisco. Det här är ett kvitto på att det är nästan omöjligt att driva in pengar från USA.
Men var hon inte hör i somras eller var det bara hennes dotter som var här?
Gunilla är inte direkt fattig så hon borde betalat sin skuld.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp