Marginalen Omstartslån

Hejsan!

Jag tänkte höra om det finns någon/några med erfarenheter om Marginalens Omstartslån?

Sitter idag med blancolån på ca. 990 000:-, ett bolån på ca 680 000:-, och huset värderades nu i somras till 1 350 000:-. Pga min höga blancobelåning har jag inte möjlighet att flytta bolånet/utöka hos en traditionell bolånebank (Kommer ha kvar över 500 000:- över efter lösen)

Är nyligen separerad, är bara jag som står på lånen (både blanco och bolån, har 3 barn med gemensam vårdnad)

Har idag:
Månadslön: 42 000:- brutto (fast anställd sedan 2019-01-01)
UC: 3,8%
Krediter: 0:-
Avbetalningar: 0:-
Blanco: 990 000:-
FF: 18 st. (Alla utom 5 är borta 1 April 2021)

Min tänkta plan är att utöka lånet hos Marginalen, Bluestep, Nordax och lösa så mycket blanco som möjligt (Runt 460 000:- som kan lösas vid full belåning på huset) och sedan efter att min UC "städats" och mina förfrågningar minskat, flytta bolånet till en "vanlig" bank.

Vad tror ni om detta? Ge gärna erna synpunkter och tips! Någon som gjort liknande?

Det haglade inte direkt in svar här.. men kan ge en uppdatering utifall någon annan undrar!

Gick ej att få bolån hos Marginalen, de hade som krav att man inte fick ha över 400k i blanco efter inbakning i bolånet! Ska söka vidare hos bluestep eller nordax nu

Sorry för sen respons. Förutsatt att min forskning är korrekt här på forumet så är Max blancolån runt 500ish. Tror dina ff ligger och stör, vänta om du kan tills du har 3-4 kvar.
Skulle du kunna tänka dig ett mindre lån på tex 150 och därmed lösa bort mindre lån?

Det haglade inte direkt in svar här.. men kan ge en uppdatering utifall någon annan undrar!

Gick ej att få bolån hos Marginalen, de hade som krav att man inte fick ha över 400k i blanco efter inbakning i bolånet! Ska söka vidare hos bluestep eller nordax nu
Och fortsätter så länge jag lever att avråda från Bluestep,löser kanske saken för stunden men efterspelet är inte vackert

Mer intressant just nu. Hur ser dina förutsättningar ut hos Bisnode och hur många FF har du? Kan du få loss 300.000 hos Wästgöta för att städa UC så kommer du långt.

Underskottet går alltid justera för bättre förutsättningar och den processen kan jag förklara vid intresse om Wästgöta är aktuellt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp