Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Meddelandelån/Svea Inkasso

Sitter i skiten som så många andra här och har börjat släppa allt fler skitlån till inkasso.
Tänkte släppa mitt meddelandelån till inkasso, då dröjsmålsräntan är ungefär hälften av den ränta som lånet har. Har 16 avbetalningar kvar på lånet.
Problemet är bara att de skickar en och en faktura till inkasso och inkassokravet ska vara betalt några dagar innan nästa lön. Begärde anstånd tills den dag jag fick lönen och det blev beviljat under förutsättning att jag även betalade nästa faktura samtidigt. Går det inte att få lånet uppsagt så hela skulden skickas till inkasso?

Dom är fruktansvärda!!!! Har också Meddelandelån. 1000 kr i månaden x 36 ska jag betala (tog lån på 20.000) som jävla asen vill ha betalning varje månad senast 26e. Dom skickar till inkasso MAX MAX MAX en vecka senare. Som om det inte är nog tar det absolut vidrigaste och äckligaste inkassobolaget Svea en upplysning (Bisnode) på dig i stort sätt samma dag som dom får ärendet av hyenorna på Meddelandelån.
As både dom och Svea.
För att svara på din fråga tror jag alla 16 avbetalningar släpps "separat" vilket bör bli katastrofalt dyra kostnader i ansökningavgift till KFM, Är inte 100% dock.

Dom är fruktansvärda!!!! Har också Meddelandelån. 1000 kr i månaden x 36 ska jag betala (tog lån på 20.000) som jävla asen vill ha betalning varje månad senast 26e. Dom skickar till inkasso MAX MAX MAX en vecka senare. Som om det inte är nog tar det absolut vidrigaste och äckligaste inkassobolaget Svea en upplysning (Bisnode) på dig i stort sätt samma dag som dom får ärendet av hyenorna på Meddelandelån.
As både dom och Svea.
För att svara på din fråga tror jag alla 16 avbetalningar släpps "separat" vilket bör bli katastrofalt dyra kostnader i ansökningavgift till KFM, Är inte 100% dock.

Terry, hjälp en gammal gnetare... har 2500 hos meddelandelån, som ska in nu. Man kan skjuta upp betalningen för nästan 500 kronor som du nog vet. Men om det går till inkasso och man bara får 60 + 180 kr, påminnelse och inkassokostnad, och kan betala i september, det är ju långväga billigare än att betala 500 spänn. Vad ska man göra det för? Blir väl inkasso innan kronofogden på meddelandelån med..

As både dom och Svea.
Okej. Då är det bara att betala och försöka se glad ut. De har dock inte tagit någon bisnode på mig när det gått till inkasso.

Jag fick ett brev från svea inkasso nu, 23.30 på kvällen..

Är från meddelandelån och en månads betalning, skickar dom fortfarande månad för månad till inkasso istället för hela skulden?

Edit: vad händer om man inte betalar inkasso, går det direkt till kfm då?

Senast ändrad:
De skickar fortfarande månad för månad till
Inkasso japp

Svea skickar till kfm om du inte betalar inkasso

Jag fick ett brev från svea inkasso nu, 23.30 på kvällen..

Är från meddelandelån och en månads betalning, skickar dom fortfarande månad för månad till inkasso istället för hela skulden?

Edit: vad händer om man inte betalar inkasso, går det direkt till kfm då?
För info

Ringde svea och pratade med en som sa att om jag inte betalar senast 20:e så kommer det skickas till KF direkt. Ringde ca 30 min senare och pratade med en annan som sa att det som händer om jag inte betalar är att den 24:e tas en kreditupplysning och den 27:e kommer dom titta om fler fakturor har förfallit, därefter sägs krediten upp hos meddelandelån och hela skulden förfaller till inkasso.

Brukar det vara så spridda skurar hos kundtjänsten hos inkassobolagen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp