Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Meddelar fogden innan dom kommer?

Har varit hemifrån och dottern säger att någon ringt på dörren.
Jag har ju några skulder hos fogden och är så sjukt rädd att dom ska ringa på!!!

Jag har ju dock ännu inte fått hem några papper för att fylla i inkomst. Och några av skulderna har datumet för att betala inte förfallit ännu. Men tänker att dom kanske redan kan se att det inte finns utrymme för utmätning på lönen (studerar) och struntar i att skicka ut dom?

Men frågan är brukar KFM meddela innan dom kommer? Om det var dom lämnar dom någon lapp i brevlådan? Fanns ingen...
Suck så stressad av detta, har inte berättat för sambon o vill inte att dom kommer när han är hemma (eller tar hans saker). Jag ska börja betala skulderna denna månad och kommer kunna betala av dom inom ett par månader.

Man kan berätta i förväg, man kan låta bli. Bägge är okej. Lämna någon lapp kan man också, inget måste, utom möjligen om man tänkt gå in med hjälp av låssmed.

Men hur fort brukar dom kunna komma? Borde man inte få chans att få betala med löneutmätning först?

Men hur fort brukar dom kunna komma? Borde man inte få chans att få betala med löneutmätning först?

Finns inget hinder att dom kommer några dagar efter datumet på "skuld att betala" passerat. Hittar man inga inkomster att utreda går ju den delen fort att passera. Du studerar, och då kan det inte löneutmätas något

Sen är det nog inte det vanliga förfarandet, men jag har varit med och gjort på det viset, tror hela processen mellan starta utredning direkt när avitiden tog slut till att allt var utrett och klart inklusive en förrättning var på under en vecka. Då var förutsättningarna lite speciella, bland annat var det redan planerat att jag skulle till just den orten och tänkte att då kan man lika gärna ta med ett till ärende till den svängen.

Finns inget hinder att dom kommer några dagar efter datumet på "skuld att betala" passerat. Hittar man inga inkomster att utreda går ju den delen fort att passera. Du studerar, och då kan det inte löneutmätas något
Fast jag jobbar en hel,del extra så,då,borde dom väl se att jag får inkomster från en arbetsgivare?

Sen är det nog inte det vanliga förfarandet, men jag har varit med och gjort på det viset, tror hela processen mellan starta utredning direkt när avitiden tog slut till att allt var utrett och klart inklusive en förrättning var på under en vecka. Då var förutsättningarna lite speciella, bland annat var det redan planerat att jag skulle till just den orten och tänkte att då kan man lika gärna ta med ett till ärende till den svängen.
Har två skulder som förfallit, och 3 som betal datum inte passerat ännu, kan dessa utmätas fast datum inte passerat? Kanske varvet bara Jehibas vittnen eller några andra besökare som kom förbi, jobbigt att inte veta.

Själv har jag inga värdesaker, och en bil på leasing. Sambon har väl inget av värde, några spelkonsoler som jag hoppas att dom inte tar Ska försöka låna pengar och betala största delen så,fort som möjligt.
Har inga problem att dom kommer hit o man får det avklarat om det inte vore för min sambos saker.

Tror det ska till särskilda skäl för det..

Tror det ska till särskilda skäl för det..
Då hoppas jag att det var någon annan :) kan ju varit det, jobbar så mycket jag kan och kämpar på nu för att bli av med mina skulder nu...dom senaste kom ju i måndags så vore ju snabbt jobbat att komma idag...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp