• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Min framgång med lånevärlden.

Nooz

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 September 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Hejsan, jag tänkte dela med mig av min resa inom lånevärlden och visa hur det blev så mycket bättre för mig i slutändan (inte slut riktigt än dock).

Från tidig ålder drog jag på mig anmärkningar, skulder och csn lån som jag i dåtiden inte kunde betala och sket i detta.

När jag väl började jobba efter många års sökande efter arbete började proceduren att bli skuldfri från inkasso och kronofogden. Det tog mååååånga år, ca 8år för att bli av med en ändå rätt liten summa på ca 100k pga dåligt betalda jobb, byten av arbetsgivare och löneutmätning kom inte igång fort och jag betalade inte frivilligt om man säger så...

Som lägst drogs det ca 3500kr i mån och några bättre betalda jobb så drogs det ca 10.000kr i mån.

När allt väl var betalt kände jag mig som en kung och tänkte, ja men lån är ju ok nu när jag har ekonomi att betala dom, och det var aldrig ett problem.

Men jag insåg snabbt att 30k på cashbuddy med 27% ränta så hände det fan ingenting på skulden..

Lyckades ta mer lån med lite bättre ränta via Svea och fick då 21% ränta och där var lånet uppe i 100k.

Kort därefter tog jag ytterligare lån på freedom finance för att lösa Svea lånet och ytterliggare 100k med ränta på 16%.

Jodå, mer och mer lån...

Här började jag inse att räntan var ett problem i sig, och började tänka lite mer på vad jag faktiskt köpte för pengar jag hade, men jag såg min uc förbättras hela tiden också och köpbegären ökade..

Re.member lyckades jag snika in på 220. 000kr med en effektiv ränta på 12.95% och jag var supernöjd över räntan!

Tills att jag såg betalningarna, lån (400kr) - ränta (2300kr)...

Nu började jag sälja av saker och peta in extrapengar när jag väl kunde, och här hade jag tagit uc på mig själv för att se när mina anmärkningar försvann och mina uc skulle försvinna.

Nu kommer den bra historien, jag inväntade att mina anmärkningar försvann och såg min uc gå från 4.7 - 1.6 på en dag.

Det var då jag sökte ett nytt lån på då 210.000kr och fick en effektiv ränta på 5.75% hos sevenday och såg där att lån (1700kr) ränta (1000kr), det gjorde hela mitt liv sååå värt!!

Nu idag sparar jag även undan privat och investerar i avanza aktier och fonder för att så snart jag kan köpa mig ett hus :)

Efter lånet togs så gick uc upp till 2.1 och har legat där ett bra tag, tills för 2 dagar sen när den sjönk tillbaka till 1.6, och i förrgår ner till 0.9 och idag 0.7!!

Väntar spänt på uppdatering om 4 dagar och se om den kan ta 0.5 också, och därmed tänkte jag försöka få ett lån på 208.000kr som jag har idag men med lite bättre ränta ändå.

Men tror ni detta ens är möjligt? Känns som att 5.75% är redan svinbra, men Man vet ju aldrig.

Årsinkomst ligger jag runt 350k och inget kapital eller övriga krediter.

Bifogar lite utveckling över min uc, och idag jobbar jag hårt för att få extrajobb vid sidan om mitt dagliga jobb för att så snabbt som möjligt betala av lånen men ändå spara ihop pengar till kontantinsats en för ett huslån.

Vill inte betala in allt på lånen för huset kommer ta för lång tid då, det har jag mer prio på och förstår att vissa kanske inte delar min åsikt där men så är det för min del.

Jag har även dragit ner på ALLA onödiga saker jag kan undvara, sökt efter alla dom billigaste försäkringarna och lever på kontantmetoden med 800kr/vecka för mat och husgeråd (kläder, bensin ej inräknat) och lägger dessa sparade pengar på lånet när nästa lön kommer
 

Bilagor

  • Screenshot_20200219_102934_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200219_102934_com.pf_tech.kreddy.jpg
    317.1 KB · Visningar: 21
  • Screenshot_20200414_074755_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200414_074755_com.pf_tech.kreddy.jpg
    317 KB · Visningar: 22
  • Screenshot_20200601_141412_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200601_141412_com.pf_tech.kreddy.jpg
    316.1 KB · Visningar: 19
  • Screenshot_20200615_031555_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200615_031555_com.pf_tech.kreddy.jpg
    317.9 KB · Visningar: 19
  • Screenshot_20200615_050926_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200615_050926_com.pf_tech.kreddy.jpg
    316.8 KB · Visningar: 18
  • Screenshot_20200827_173531_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200827_173531_com.pf_tech.kreddy.jpg
    316.8 KB · Visningar: 18
  • Screenshot_20200915_213220_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200915_213220_com.pf_tech.kreddy.jpg
    320.3 KB · Visningar: 19
  • Screenshot_20200916_070423_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20200916_070423_com.pf_tech.kreddy.jpg
    318.1 KB · Visningar: 20
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nooz

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 September 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Gjorde 2 ansökningar igår via både Lendo och Advisa, men fick som lägst 7.89% i ränta på 208k.

Provade då istället Northmill som jag hade läst om här och därigenom fick jag 4.89% (5.03% effektiv) och hade innan 5.75% (effektiv 5.9%) hos sevenday så det vart en förbättring med nästan 1% iaf

Lite mindre summa, 206668kr vilket var totalskulden exkl ränta hos sevenday då.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Gjorde 2 ansökningar igår via både Lendo och Advisa, men fick som lägst 7.89% i ränta på 208k.

Provade då istället Northmill som jag hade läst om här och därigenom fick jag 4.89% (5.03% effektiv) och hade innan 5.75% (effektiv 5.9%) hos sevenday så det vart en förbättring med nästan 1% iaf

Lite mindre summa, 206668kr vilket var totalskulden exkl ränta hos sevenday då.

Först och främst: jättebra jobbat!

Men jag undrar två saker. Varför gjorde du ansökningar på både lendo och advisa samtidigt och drog på dig två UC, när dom i princip jobbar med samma banker?
Sen undrar jag också hur ditt betyg kunde sjunka så mycket med så korta intervaller, bara någon dag emellan? När det egentligen uppdateras 1 gång i månaden.
 

Nooz

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 September 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Först och främst: jättebra jobbat!

Men jag undrar två saker. Varför gjorde du ansökningar på både lendo och advisa samtidigt och drog på dig två UC, när dom i princip jobbar med samma banker?
Sen undrar jag också hur ditt betyg kunde sjunka så mycket med så korta intervaller, bara någon dag emellan? När det egentligen uppdateras 1 gång i månaden.

Tack! Varför jag gjorde ansökning hos båda var helt enkelt för att jag hade inget att förlora, 1 mer uc gjorde mig inget då jag ändå inte skulle ta nåt av lånen om det nu inte skulle ge lägre ränta, och det finns några som inte finns med på Advisa men som finns på lendo och tvärtom.

Varför det uppdaterades kan jag inte svara på, men skillnaden i uc score var pga 2st uc som försvann. Tyckte också det var konstigt när uppdateringen skulle ske 4 dagar senare.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Först och främst: jättebra jobbat!

Men jag undrar två saker. Varför gjorde du ansökningar på både lendo och advisa samtidigt och drog på dig två UC, när dom i princip jobbar med samma banker?
Sen undrar jag också hur ditt betyg kunde sjunka så mycket med så korta intervaller, bara någon dag emellan? När det egentligen uppdateras 1 gång i månaden.
Det uppdateras ju även när förfrågningar försvinner osv...
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Hejsan, jag tänkte dela med mig av min resa inom lånevärlden och visa hur det blev så mycket bättre för mig i slutändan (inte slut riktigt än dock).

Från tidig ålder drog jag på mig anmärkningar, skulder och csn lån som jag i dåtiden inte kunde betala och sket i detta.

När jag väl började jobba efter många års sökande efter arbete började proceduren att bli skuldfri från inkasso och kronofogden. Det tog mååååånga år, ca 8år för att bli av med en ändå rätt liten summa på ca 100k pga dåligt betalda jobb, byten av arbetsgivare och löneutmätning kom inte igång fort och jag betalade inte frivilligt om man säger så...

Som lägst drogs det ca 3500kr i mån och några bättre betalda jobb så drogs det ca 10.000kr i mån.

När allt väl var betalt kände jag mig som en kung och tänkte, ja men lån är ju ok nu när jag har ekonomi att betala dom, och det var aldrig ett problem.

Men jag insåg snabbt att 30k på cashbuddy med 27% ränta så hände det fan ingenting på skulden..

Lyckades ta mer lån med lite bättre ränta via Svea och fick då 21% ränta och där var lånet uppe i 100k.

Kort därefter tog jag ytterligare lån på freedom finance för att lösa Svea lånet och ytterliggare 100k med ränta på 16%.

Jodå, mer och mer lån...

Här började jag inse att räntan var ett problem i sig, och började tänka lite mer på vad jag faktiskt köpte för pengar jag hade, men jag såg min uc förbättras hela tiden också och köpbegären ökade..

Re.member lyckades jag snika in på 220. 000kr med en effektiv ränta på 12.95% och jag var supernöjd över räntan!

Tills att jag såg betalningarna, lån (400kr) - ränta (2300kr)...

Nu började jag sälja av saker och peta in extrapengar när jag väl kunde, och här hade jag tagit uc på mig själv för att se när mina anmärkningar försvann och mina uc skulle försvinna.

Nu kommer den bra historien, jag inväntade att mina anmärkningar försvann och såg min uc gå från 4.7 - 1.6 på en dag.

Det var då jag sökte ett nytt lån på då 210.000kr och fick en effektiv ränta på 5.75% hos sevenday och såg där att lån (1700kr) ränta (1000kr), det gjorde hela mitt liv sååå värt!!

Nu idag sparar jag även undan privat och investerar i avanza aktier och fonder för att så snart jag kan köpa mig ett hus :)

Efter lånet togs så gick uc upp till 2.1 och har legat där ett bra tag, tills för 2 dagar sen när den sjönk tillbaka till 1.6, och i förrgår ner till 0.9 och idag 0.7!!

Väntar spänt på uppdatering om 4 dagar och se om den kan ta 0.5 också, och därmed tänkte jag försöka få ett lån på 208.000kr som jag har idag men med lite bättre ränta ändå.

Men tror ni detta ens är möjligt? Känns som att 5.75% är redan svinbra, men Man vet ju aldrig.

Årsinkomst ligger jag runt 350k och inget kapital eller övriga krediter.

Bifogar lite utveckling över min uc, och idag jobbar jag hårt för att få extrajobb vid sidan om mitt dagliga jobb för att så snabbt som möjligt betala av lånen men ändå spara ihop pengar till kontantinsats en för ett huslån.

Vill inte betala in allt på lånen för huset kommer ta för lång tid då, det har jag mer prio på och förstår att vissa kanske inte delar min åsikt där men så är det för min del.

Jag har även dragit ner på ALLA onödiga saker jag kan undvara, sökt efter alla dom billigaste försäkringarna och lever på kontantmetoden med 800kr/vecka för mat och husgeråd (kläder, bensin ej inräknat) och lägger dessa sparade pengar på lånet när nästa lön kommer
Kul att se att betyget förändrats så mycket - och till det bättre:)
 

Nooz

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 September 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Här är även ett av mina allra första betyg från i februari när jag började hålla koll på betyget
 

Bilagor

  • Screenshot_20200924_201126_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20200924_201126_com.android.gallery3d.jpg
    343.3 KB · Visningar: 4

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
11.7 där i februari och nu senast 0.7 innan nya lånet togs :)

Tyvärr ingen jätte koll på vad jag hade för score innan februari men jag vill minnas runt 21 som sämst.
Ok. 0,7 är ju bra. 0,5 är mitt bästa någonsin, hoppas på bättre än så nästa år, men det kommer dröja 11 månader tills samtliga förfrågningar är borta. Det är klart lätt att nörda ner sig i sånt här när man väl har börjat:tummen:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp