• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min inflation.

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Låter helt rimligt. 3-4 % i hyreshöjning. Frågan är bara när förhandlingarna blir klara, och om det blir en ”stor” retroaktiv del som ska betalas in. Gäller att bevaka och ta höjd för det.

Vidare tror jag märket för löneökningar hamnar på 3,0-3,2 % (av de begärda 4,4 %). Det är trots allt en procentenhet högre än brukligt, vilket får ses som positivt och som gör att det går hålla sig flytande… men den som lever får se.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Låter helt rimligt. 3-4 % i hyreshöjning. Frågan är bara när förhandlingarna blir klara, och om det blir en ”stor” retroaktiv del som ska betalas in. Gäller att bevaka och ta höjd för det.

Vidare tror jag märket för löneökningar hamnar på 3,0-3,2 % (av de begärda 4,4 %). Det är trots allt en procentenhet högre än brukligt, vilket får ses som positivt och som gör att det går hålla sig flytande… men den som lever får se.
Det diskuteras om höjning vid 2 tillfällen nästa år. Eventuellt en höjning om ca 2% i januari och kanske snäppet under 2% i juni/juli…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp