• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min kompis undrar hur lång tid han har att betala till fogden

Lurran

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
22 Maj 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Blir så glad när jag ser hur vänner vill hjälpa varandra! Mer sånt behövs i våran värld. :faceheart:
Kul att höra! Har känt honom sedan våra föräldrar var föräldralediga, alla förtjänar en andra chans och känner att han verkligen vill ändra på sig och eftersom jag både har tiden och ekonomin att kunna göra detta så känns det ändå bra i hjärtat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 831
Mottagna reaktioner
605
Poäng
667
Varför skulle han inte bestrida för att tjäna mer tid? Finns mig veterligen ingen konsekvens annat än att geldenären kan skicka till tinget - men det ger dig i runda slängar 30 dagar till att betala på
Nu kan jag bara tala utefter egen erfarenhet med vänner, bekanta och så vidare.
Men inte sällan har det varit så att folk jag känner som bestridit ärenden (just för att köpa sig tid) har fått annat som kommit emellan under perioden där man tänkt betala. Det vill säga att man har prioriterat annat, skjutit på det, eller att det skitit sig och vipps så står man där med byxorna nerdragna och ärendet kallas till tingsrätt.
Men visst, kan man betala efter man köpt sig tid så visst..
 
Senast ändrad:

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Men det anses inte osamarbetsvillig att bara töja ut tiden 10 dagar åt gången?
Att dra ut på tiden nån enstaka gång kanske inte gör så mycket är det notoriskt hela tiden så ser man ju ett mönster och då är man inte samarbetsvillig.
 

Lurran

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
22 Maj 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Att dra ut på tiden nån enstaka gång kanske inte gör så mycket är det notoriskt hela tiden så ser man ju ett mönster och då är man inte samarbetsvillig.
Okej förstår det, återigen tack för alla svar hjälpt mig enormt!
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
238
Mottagna reaktioner
181
Poäng
357
Ah, så @DiscoKjell har letat sig fram från stenen och muckar lite gräl i dom senaste veckornas avslutade trådar, mysigt.. :tummen:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp