Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min man lämnar mig

För några månader sedan släppte vi allt och slutade betala våra lån. Nu får jag en betalningsanmärkning närsomhelst, han kommer få om några månader.
Men för tre dagar sedan sa han att han vill skiljas och flytta ut. Jag kommer inte kunna hitta en ny lägenhet innan anmärkningen. Hyran är på 11.500:- ganska exakt vad jag får ut från försäkringskassan. Hur kommer min löneutmätning bli nu? Kan de tvinga mig att flytta? Tex genom att dra mer pengar?

Jag beklagar verkligen omständigheterna. Det kom kanske lite olägligt men sinnesrobönen brukar kunna hjälpa <3

Kolla först dina möjligheter att bo kvar, du borde ha möjlighet till bostadsbidrag? Har ni barn?

Tack
Vi har vuxna utflugna barn. Så då är jag inte aktuell för bostadsbidrag vad jag förstår.

Tack
Vi har vuxna utflugna barn. Så då är jag inte aktuell för bostadsbidrag vad jag förstår.
Jodå det kan du vara, tror inte man behöver ha barn för det. Beror nog mer på boendekostnadsschablonen för din kommun, beroende på hur stor den är. Finns ingen möjlighet att hinna ordna två mindre boenden?

Tänk också på att även om det värsta händer så tar det lite tid, man blir inte vräkt omedelbart osv. Prata med socialtjänsten, de kanske också kan göra något.

Intr tvinga att flytta men kan besluta att du inte får behålla pengar till hela hyran, då får man välja vad man lägger pengarna på

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp