Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Min mardröm

Obs! Det beror på om det är månadsfaktura eller delbetalningskonto. Förstnämnda går till alektum. Det andra går till sileo.
Sileo är toppen. Alektum är inte lika givmild, kortare återbetalning.

Verkar inte vara så längre.
Skrev i Klarna inkasso tråden häromdagen.

De ringde upp mig då mitt(delbetalningskonto) var på väg till inkasso, och de sa att det antingen hamnar hos Alektum eller Lowell...

Verkar inte vara så längre.
Skrev i Klarna inkasso tråden häromdagen.

De ringde upp mig då mitt(delbetalningskonto) var på väg till inkasso, och de sa att det antingen hamnar hos Alektum eller Lowell...
Avvakta till du får besked fr inkassot. Mitt är 3 veckor gammal och det är sileo. Inte säkert de vet själva vilken inkasso det blir...

Och haft de båda. Alltså inkasso på månadsfaktura (flera ggr: alltid alektum) och delbetalningskonto: sileo

Avvakta till du får besked fr inkassot. Mitt är 3 veckor gammal och det är sileo. Inte säkert de vet själva vilken inkasso det blir...

Alltså jag är 3 månader sen, tänkte släppa Klarna då alla säger att det går till Legalis/Sileo som är schyssta med betalplaner.
Men de ringde mig alltså häromdagen för att meddela att det är uppsagt och nu under uppsägningsperiod, där jag har på mig cirka en månad att betala typ 15k(vilket är bra mycket mer än 3 månadsbetalningar som jag är efter med dessutom) annars hamnar det hos inkasso.
Jag frågade vilket inkasso och då sa de alektum eller lowell, men mest troligt alektum.
Enbart delbetalningskonto, ingenting på månadsfaktura.

Och haft de båda. Alltså inkasso på månadsfaktura (flera ggr: alltid alektum) och delbetalningskonto: sileo

Har inte riktigt råd att vänta tills det hamnar hos inkassot i sig... Om det visar sig vara alektum så säger folk att de enbart går med på 6 månaders plan.
Då fallerar hela ekonomin då den enskilda skulden i sig blir på över 8k per månad kontra 2k som det vanligtvis hade varit.

Det blir sileo. Låt det gå till inkasso. Om det går till alektum kan du dela upp iaf. Jag fick en månad extra bara genom att beslutet dröjde, flera ggr. Dvs 4 månader totalt. Mén, delbetalningskonto går till sileo. Det finns många här som har exakt samma erfarenhet.

Har inte riktigt råd att vänta tills det hamnar hos inkassot i sig... Om det visar sig vara alektum så säger folk att de enbart går med på 6 månaders plan.
Då fallerar hela ekonomin då den enskilda skulden i sig blir på över 8k per månad kontra 2k som det vanligtvis hade varit.
Sambon fick 15k på 4 mån . Dom vägrade längre ! Var qliro månads faktura ! Alektrum är inte roliga !

Det blir sileo. Låt det gå till inkasso. Om det går till alektum kan du dela upp iaf. Jag fick en månad extra bara genom att beslutet dröjde, flera ggr. Dvs 4 månader totalt. Mén, delbetalningskonto går till sileo. Det finns många här som har exakt samma erfarenhet.

Får väl ta den risken då, om så många andra säger det... Men enligt de som ringer upp och hotar om inkasso på delbetalningskonto hos Klarna så är det Alektum eller Lowell.
De där 15k har jag, och hade tänkt betala av 3st andra krediter a lá snöbollsmetoden.
Så antar att jag fortsätter på originalplanen.

Pratade precis med min skuld och budgetrådgivare som nämnde att min betalningsanmärkning borde vara borta nu för att den sekretessbeläggs iom att det var mitt första ärende hos kf. Ringde precis upp de för att dubbelkolla och handläggaren sa att det stämde, finns ingen anmärkning och den ska vara borta hos alla upplysningsföretag också, hade missat detta helt? Någon annan som varit med om samma?

Pratade precis med min skuld och budgetrådgivare som nämnde att min betalningsanmärkning borde vara borta nu för att den sekretessbeläggs iom att det var mitt första ärende hos kf. Ringde precis upp de för att dubbelkolla och handläggaren sa att det stämde, finns ingen anmärkning och den ska vara borta hos alla upplysningsföretag också, hade missat detta helt? Någon annan som varit med om samma?
Jag fick min rätt tidigt i september förra året , men var kvar i december vet jag

Var det en anmärkning efter ett utslag hos kronofogden som blev sekretessbelagd?

Enligt handläggaren på kf sa hon att den är sekretessbelagd. Inte synlig längre hos uc...men jag vet inte hur ska jag kontrollera det? Ja jag hade ju fått utslag och betalade och fick den tillbakadragen samma dag som sista datum innan kf skulle börja utreda min inkomst för utmätning etc.

Enligt handläggaren på kf sa hon att den är sekretessbelagd. Inte synlig längre hos uc...men jag vet inte hur ska jag kontrollera det? Ja jag hade ju fått utslag och betalade och fick den tillbakadragen samma dag som sista datum innan kf skulle börja utreda min inkomst för utmätning etc.
Vad var det för skuld ?

Kollar jag creditsafe så finns den ju fortfarande där, konstigt hon sa att den var sekretessbelagd då? Får ringa och kolla igen på måndag..

Vad jag fick till mig av kronofogden kan ett utslag aldrig bli sekretessbelagd

Creditsafe har ju dessutom kvar information om att du haft en betalningsanmärkning i ytterligare tre år efter den försvunnit.

Creditsafe har ju dessutom kvar information om att du haft en betalningsanmärkning i ytterligare tre år efter den försvunnit.
Bankerna kan inte se det bara du själv när du loggar in. Syns inte på din upplysning när du söker

Men om man tar en upplysning på sig själv så borde det ju inte synas då ?

All lycka till TS.

Tyvärr har/hade jag en ganska kall relation med hela min familj så fråga om hjälp för mina skulder var aldrig aktuellt. Bara min ex-flickvän visste om den bittra sanningen om min ekonomi. När vårt förhållande tog slut fick hon någon form av hämnd mentalitet så bröt min hemlighet med min familj över facebook meddelanden (classy).

Det var inte roligt men jag är idag skuldfri (helt på min egen hand) och broar som inte fanns där, finns där nu och jag kan öppet prata med både mina föräldrar och lilla syster.

skulden är sekretessbelagd, alltså skuldsaldot. Utslaget syns

GF money har svarat nu att de också kunde diskutera en förlikning, får se vad det mynnar ut i...uppdaterar när jag vet

GFMoney gick med på att jag betalade in 25 så strök de skulden, lite förvånande att de gick med på det ändå.

Ja men helt ok , fått erbjudande från nanokredit om jag betalar in 10k stryks skulden..total skuld på 16k...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp