Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min plan - åsikter?

Hej! Tack för ett grymt forum! Har varit här sedan min spelkrasch för 9 månader sedan. Spelfri och lycklig sedan dess och nu med jäkligt bra UC har jag ett par alternativ med mina lån.

Förutsättningarna:
UC: 0.7%
2 ff som går ut 20/9, 21/10.
1 mkr blanco
40k nettolön, 25k utgifter, 15k extra amortering
Ikano 300k 10%
Remember 250k 10%
Swedbank och Santander 5% resterande

Långsiktiga planen var att försöka samla så mycket som möjligt hos Nordea med deras ränterabatt. Men det kommer dröja till årsskiftet. Och det är inte säkert hur mycket de vill ta över.

Jag har även möjlighet att söka medlemslån hos Coop. Så jag tänkte vänta in nästa UC uppdatering om nån vecka och söka 350k där. Sen låta det gå 3 månader och söka Nordea. Då kommer mina nuvarande 2 ff ha gått ut och jag kommer bara ha 1 ff från Coop-sökningen. Får jag bättre deal där kan jag lösa allt inkl Coop annars kanske bara en del och då har jag Coop kvar.

Låter detta smart? Jag funderar även på om jag ska höra av mig till Ikano och Remember och försöka få ner räntan genom att ge dem en upplysningskopia. Eventuellt i kombination med ett lösen erbjudande från Coop. Då kanske ena sänker och så löser jag det andra?

Uppskattar åsikter på detta!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp