• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
88E4FD2C-FEA7-4442-99B3-9A80A9F69016.png
18%!!! Yes det här gjorde min fredag fan vad glad jag är nu^^^^^^^^^^ :faceheart: :faceheart: :folded: :folded: :folded: :fire: :fire: :fire:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Tvungen skriva av mig använder denna tråd för att få ut tankar oxå istället för att ha dom inom mig.....❤️ Hjälper mig även gåTillbaka läsa...

Sen har en tanke slagit mig jag är en beroendemänniska först alkohol unga dagar , sen alkohol droger, sen ba droger stenhårt mycket och missbrukare konstigt man lever, nykter sen 2 år , men dö
Börja jag spela , nu spelfri sen 5 månader men nu känns det som "sitta fixa med lån" och hålla på med det här är det nya. Så tänker vad kommer härnäst? Vad ska jag göra när
Alla lån är fixade? Måste nog hitta nått göra. Har iaf fått hjälp av psyktriatrin nu, och avskriven från beroendekliniken... har adhd men står i kö för utredning av annan diagnos.

hoppas några läser, hoppas det hjälper någon? Någon kanske känner igen sig.

i vilket fall som helst hjälper det mig att skriva av mig.
Det du skriver hjälper även oss andra. Jag har likadan. När ett stort problem är löst försvinner inte ångesten men istället känns det som det finns ett hålrum. Som man inte får känna sig lycklig. Haft extremt engagemang i jobbet tills det knäckte mig. Nu försöker jag låta bli och nytt jobb som inte är så intressant, det drar ner mig till en seg depression. Orkeslös ointresse… Känns som antingen måste kämpa eller hamna i depression.
Du som får psykolog hjälp kan de kan förklara?
Bör oxå söka hjälp när jag orkar.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Visa bilaga 2096
18%!!! Yes det här gjorde min fredag fan vad glad jag är nu^^^^^^^^^^ :faceheart: :faceheart: :folded: :folded: :folded: :fire: :fire: :fire:
Visste det :)
Stort grattis, nu är det inte långt kvar. Betala in lite mer på krediter och när nästa ff försvinner är du under 15%. Hoppet blir större när krediter försvinner/minskar.
hade 24% i aug, sedan 1,9 i oktober.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Visste det :)
Stort grattis, nu är det inte långt kvar. Betala in lite mer på krediter och när nästa ff försvinner är du under 15%. Hoppet blir större när krediter försvinner/minskar.
hade 24% i aug, sedan 1,9 i oktober.
Det var fina siffror :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Det du skriver hjälper även oss andra. Jag har likadan. När ett stort problem är löst försvinner inte ångesten men istället känns det som det finns ett hålrum. Som man inte får känna sig lycklig. Haft extremt engagemang i jobbet tills det knäckte mig. Nu försöker jag låta bli och nytt jobb som inte är så intressant, det drar ner mig till en seg depression. Orkeslös ointresse… Känns som antingen måste kämpa eller hamna i depression.
Du som får psykolog hjälp kan de kan förklara?
Bör oxå söka hjälp när jag orkar.
Ja det är jobbigt... det är ganska inviduellt men är man som du förklarar att du är. Så går det att få hjälp behöver ej va psykolog kan likagärna va kurator. Vet man vad problemet är och vill ha ha hjälp öppnar upp sig så går allt fixa. Allt kommer från början inifrån en själv. Psykologer har man oftast när man har diagnoser osv, kurator är samma bara att dom Ej får sätta diagnoser.

jag har träffat både läkare osv pga mitt drogberoende osv och medecinering men nu även bytt från beroendekliniken för väntan om utredning. Ska utredas för eips personlighetsstörning men är lång väntetid.

men tycker du ska ringa din vårdcentral förklara läget. Tycker du lyfter Luren nu vid 8 och tar första steget är alltid kö tid. Ring berätta kortfattat att du verkligen mår dåligt hur du känner osv om dom kan hjälpa dig. Man måste alltid gå via vc först. Ta första steget min vän ❤️
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
@Doodles jag säger såhär. När det kommer till beroenden psykisk ohälsa, så finns det ingen quickfix. Man måste liksom arbeta med det hela tiden påminna sig själv. Det är inget som försvinner speciellt inte ett beroende. Men man lär sig hantera allt liksom. Man hittar nya verktyg / lär sig nya saker som fungerar för en själv. Säger inte att det är enkelt men så är det.

men psykolg / Kurator hjälper men är som sagt inte poff så är allt bra. Utan man får verktyg hjälp men sen måste man vilja förändra själv osv, allt kommer inifrån en själv.

Kanske låter som allt är enkelt men itne så jag menar. För det är det inte, det är en kamp alltid. Men man lär sig som sagt.

ska tillägga är alltid enklare hjälpa en annan än sig själv :facejoy: för då slipper man ta tag i sitt egna jobbiga haha.

finns på pm om du behöver tips tricks.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Vi skulle även kunna göra en chatt grupp på Messenger eller vad som för att hjälpa varann en liten grupp. Självklart bara melllan oss i gruppen. Jag skäms ej för att visa vem jag är, vi är
Alla som skrot korn här❤️
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Ligger nu på ungefär 289 000kr på synliga lån på uc och ungrfär 40 000kr utanför. Känns galet att jag hade ungefär 20 lån i augusti.... och 500 000kr ungefär....
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ligger nu på ungefär 289 000kr på synliga lån på uc och ungrfär 40 000kr utanför. Känns galet att jag hade ungefär 20 lån i augusti.... och 500 000kr ungefär....
Bra jobbat! Hur fick du 500 000 kr till 330 000 så snabbt?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
0529AEF5-8038-46CF-9E53-7225FCA0600D.jpeg
Fick ett härligt sms idag också :) nu är det bara hålla tummarna att mitt Betyg hoppar ner i slutet av januari till under 15%... har just nu 18% men en ff försvinner 28/1 och även 2 st blir 6 mån gamla 28/1 och 27/1 och även i början av februari blir 2 till 6 mån gamla. Håller tummarna!!!! Det kommer göra att jag bara har ett lån på uc på 290 000kr med ränta under 10% till att börja med! Kommer då bara ha ett lån på uc och ett på Fairlo.... skulle va helt jävla fantastiskt. En sån lättnad. Sedan bara vänta ett år sen fixa medlemslån. Sen va skuldfri om säg en 10 år Max Max Max Max.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp