• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
På ungefär 2
Månader gått ner 7.7% vilket känns lovande :) denna månad är det 3 till som blir 6 mån gamla och sen försvinner en 28/1. Sen är det snart uppdatering på uc ska bli intressant :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Ja det ger en lite hopp iaf, sakta men säkert. Allt tar tid bara svårt att acceptera att allt tar tid.
Med adhd vill man att allt ska ske direkt. Men det här har gett mig träning och lärt mig acceptera att det inte finns någon Quickfix. Tog ett tag men när man väl kommer med insikt i det OM man kan. Då minskar faktiskt ångesten :)
 

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
69
Poäng
197
Fin tråd. Är själv just i början av resan. Har skulder på totalt 950k just nu. 13 ff på UC senaste 12 (haft panik och försökt låna). Har också smugit med spelandet och när det väl kom fram blev det skilsmässa, kaos och ångest. Livet är långsamt på väg tillbaka, men tillvaron är inte rolig just nu. Har fasta utgifter på runt 30k varje månad, får ut ungefär samma i lön. Så det här med mat... Ja, det är ju intressant.

I sommar kommer jag ha 6 ff på uc, då ska jag försöka samla alla mina småkrediter för att få ihop en skälig tillvaro. Fram tills det är det bara att bita ihop, jobba extra och slita som ett djur. Men fy fan vad ångesten kommer ibland. Jag är ny på det här forumet - men vad jag märkt hittills är det en väldigt vänlig och stöttande community. :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Fin tråd. Är själv just i början av resan. Har skulder på totalt 950k just nu. 13 ff på UC senaste 12 (haft panik och försökt låna). Har också smugit med spelandet och när det väl kom fram blev det skilsmässa, kaos och ångest. Livet är långsamt på väg tillbaka, men tillvaron är inte rolig just nu. Har fasta utgifter på runt 30k varje månad, får ut ungefär samma i lön. Så det här med mat... Ja, det är ju intressant.

I sommar kommer jag ha 6 ff på uc, då ska jag försöka samla alla mina småkrediter för att få ihop en skälig tillvaro. Fram tills det är det bara att bita ihop, jobba extra och slita som ett djur. Men fy fan vad ångesten kommer ibland. Jag är ny på det här forumet - men vad jag märkt hittills är det en väldigt vänlig och stöttande community. :)
Välkommen! Ja det är ett fint forum. Hjälp mig mycket på min resa under dessa 5 månader. Tråkigt med skilsmässa osv allt på samma gång. Men du håller dig spelfri nu? Kom ihåg du kan ej ändra det förflutna utan bara framtiden. Så fokusera framåt bättre tider kommer. Varje dag spelfri är är en dag mot ett bättre liv. Men om du betalar så mycket Så du ej har råd med mat och jobbar ut dig själv kanske du borde överväga nått gå vidare till inkasso osv för att få ner kostnaden. Som sagt hyra el och mat osv måste ju betalas första hand. Har du tagit kontakt med en budget skuldrådgivare i din kommun? Annars bör du göra det snarast!

du är iaf inte ensam om att ha suttit dig själv i skiten. Framtiden kan bara bli ljusare! :fire: :faceheart: :folded:
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Ja det ger en lite hopp iaf, sakta men säkert. Allt tar tid bara svårt att acceptera att allt tar tid.
Med adhd vill man att allt ska ske direkt. Men det här har gett mig träning och lärt mig acceptera att det inte finns någon Quickfix. Tog ett tag men när man väl kommer med insikt i det OM man kan. Då minskar faktiskt ångesten :)
JAG VET!! Har ju själv adhd! Vänta är det värsta som finns!=)

Men bra att vänta iofs också. Man lär sig väl nått av det också ♡
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
hoppas uppdateringen på uc kommer imorgon eller fredag och inte behöva vänta till nästa vecka :p
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Dagen börja skit... och fortsätter skit hade hoppats på att betyget skulle röra sig nått med tanke på jag betala in 7000 på krediten som minska utnyttjandegraden med 14%... men betyget är fortf 21% inte rört sig ett jävla skit piss dag....
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Det här tyngde ner mig. Lär väl dröja flera månader innan jag kommer ner under 15%.... får väl se om betyget ändrar sig nått den 28/1 när en ff försvinner och alla jag har är 6 mån gamla förutom 1 av 10 ff.... fan alltså. Deppig nu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp