• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
1 ff försvann idag så har nu 10ff men en av dom är eon vet ej om det räknas? Isåfall 9 ff. men betyget rörde sig inget. Fortfarande på 3.65%
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
159
Poäng
337
Hej Dunder.
Hur blev det med samlingslånet hos Rocker som du hade på gång när du kom ner i UC-risk?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej Dunder.
Hur blev det med samlingslånet hos Rocker som du hade på gång när du kom ner i UC-risk?
Tja :) jag skippade det. Jag ska samla i augusti ist när jag bara har 2ff. Mitt betyg är nu på 3.65% så i augusti när 8ff försvunnit så tänker jag satsa på bank med rak ammortering istället.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Senast rörde sig inte betyget när en ff försvann. Får se om det gör det på på tisdag när en försvinner :)
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Senast rörde sig inte betyget när en ff försvann. Får se om det gör det på på tisdag när en försvinner :)
Blir spännande för mig också om nåt händer när en försvinner nästa vecka och en om två veckor och sedan har jag snart återbetalat ett lån och tänkte ringa och säga upp lånet så det avslutas, kanske också kan påverka positivt så småningom. I alla fall vid samlingslån bör det vara gynnsamt att ha en kreditgivare mindre.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
HJÄÄLP!!!

Det börjar närma sig och om 2 månader kommer jag samla mina lån har då endast 2ff.

min fråga är jag ska ha rak ammortering så ska jag söka direkt hos typ Swedbank eller ikano? Eller löneförmedlare?

spelar ingen roll om jag får topp erbjudanden det enda intressanta är med rak ammortering.
 

Minväg

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
19
Poäng
52
Av ren nyfikenhet, varför vill du så gärna ha rak amortering? Hur mycket tror du att det skulle kunna skilja? :) frågar pga vill lära mig.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Av ren nyfikenhet, varför vill du så gärna ha rak amortering? Hur mycket tror du att det skulle kunna skilja? :) frågar pga vill lära mig.
Rak Amortering samma ränta / betalning av skuld varje månad så skulden sjunker.

medans annuitet så betalar du massor ränta i början sen inte mycket ammortering men ju längre tiden går ju mindre ränta och mer ammortering.

jag vill ej betlaa massor onödig ränta om jag ska lösa lånet inom 1-2 år. Blir massor onödiga pengar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp