• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min resa tillbaka!

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Då är man återigen tillbaka och hamnat där igen i spelvärldens mörka sida!

Men än är det inte kört och ser nog detta som sista chansen. Jag kan inte heller få nya samlingslån, så får helt enkelt jobba på nu.

Min uc är på 4.4 % 10 förfrågningar, 5 st nu i april och maj. Inkomst: 435 000 kr, underskott: 33800 kr

Lån 1: Sevenday: 308000 kr 3894 kr/mån 7%
Lån 2: Remember: 252000 kr 3405 kr/ mån
Lån 3: Fairlo: 98000 kr 1615 kr/ mån

Min ekonomi:
Lön: 28500 kr brutto
Har ett extrajobb som ger allt mellan 1500 kr och uppåt netto. Denna månaden ska jag få ut 4000 kr.

Mitt sparande är ca 10000 kr med barnspar.
Har skaffat en annan bank med 35 000 kr som skall användas för mat, reperationer av bil och nöjen. Helst hela året.

Min plan nu är att leva på existensminimum. Extrajobbet ska slängas in på rememberlånet så mitt uc blir bättre. Sen efter alla räkningar ska hela summan in på fairlo. Då kommer jag köra in allt efter alla räkningar.

Bilen är värd ca 35000 kr max!

Vad tror ni om detta upplägget? Sen eventuellt slänga in allt från mina konton så småningom!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Ja, det låter som en bra plan, att attackera Remember. Räntan ligger mellan 10-12% gissar jag? Då kör du avalanche.
Helt okej ränta på Sevenday men hög månadskostnad. Är den kort betalningstid? Om du kan förlänga den lite så du får spara till Remember?
Tänk på att Fairlo kommer rapportera till UC och det blir en kredit. Vet inte om du har läst det.

Kan du inte bara bestämma dig att spärra ditt personnummer på spelpaus på en gång? Du kommer känner dig mkt bättre.
 
Senast ändrad:

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Detta fixar du!!

Får du ut ca 30 kkr/månad, där ca 10 kkr/månad går till lånen och ca 10 kkr/levene, så kan du amortera extra ca 10 kkr/månad. Ta det dyraste först. Klarar du det är du helt skuldfri om 4-5 år, troligen lite snabbare än så om du lever snålt.

Jag tycker du ska ha fokus på att trycka ner dina skulder och inte på att samla! Ge dig själv belöningar efter varje lån du betalat av. Det kommer göra resan roligare.

Och avslutningsvis: jämka om du inte redan gör det och använd det utrymmet till att amortera extra! Ger stor effekt!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jag har 9 år kvar på sevenday, de har max 12 år. Kanske ska ringa till dom?

Jag har ca 5000 kr i gemensamma utgifter, sedan mobil 400 kr och bilförsäkring 300 kr.

Får nog ut max 25000 kr i månaden räknar jag med!

Oj, jobbigt med fairlo på uc! När sker detta?
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Jag har 9 år kvar på sevenday, de har max 12 år. Kanske ska ringa till dom?

Jag har ca 5000 kr i gemensamma utgifter, sedan mobil 400 kr och bilförsäkring 300 kr.

Får nog ut max 25000 kr i månaden räknar jag med!

Oj, jobbigt med fairlo på uc! När sker detta?
Jag tycker att det är bättre att förlänga sevenday för att du är i ett speciellt läge.

Ja, tyvärr, helt plötsligt kommer Fairlo rapportera till UC om ca 2-3 veckor skrev dem, men de har lovat att sänka ner räntan mycket. Finns inget konkret än. Vad har du för ränta på Remember? För att då kan du ändra din plan och kör allt i allt på Fairlos.

Jämka som ovan nämt. Du får snabb respons och 3-4 tusen ut kanske. Beror på alla dina räntekostnader.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Ja, det låter som en bra plan, att attackera Remember. Räntan ligger mellan 10-12% gissar jag? Då kör du avalanche.
Helt okej ränta på Sevenday men hög månadskostnad. Är den kort betalningstid? Om du kan förlänga den lite så du får spara till Remember?
Tänk på att Fairlo kommer rapportera till UC och det blir en kredit. Vet inte om du har läst det.

Kan du inte bara bestämma dig att spärra ditt personnummer på spelpaus på en gång? Du kommer känner dig mkt bättre.
Vad menas med avalanche?
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Vad menas med avalanche?
Du fokuserar på att betala av lånet med högsta räntan. Du betalar dina lägsta månadskostnader på andra lån. Allt som är kvar amorterar du till dyraste lån. Ränta kostnaden blir lägre också. Du kommer spara jättemycket pengar.
Vissa kör snöbollen, att ta betalningsfria månader tex från andra lån för att betala av det lilla lånet först, oavsett ränta kostnader på andra lån, så att måendet blir bättre men man lurar sig själv ibland.

Det kan hända att det lilla lånet har den högsta räntan och då kan man köra båda avalanche och snöbollen samtidigt.
 
Senast ändrad:

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Då är jag med! Men om fairlo syns i uc borde jag amortera dom först. Har 11% på remember
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Då är jag med! Men om fairlo syns i uc borde jag amortera dom först. Har 11% på remember
Precis. Eller kontakta dem först, hota typ att du vill betala av hela lånet om räntan blir ff hög. Tror inte de kommer erbjuda under Remembers, 11%. Får se.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Läste lite smått om att jämka. Kan man få snabbt besked och kommer min chef få veta något? Känns lite pinsamt bara.
På Remembers fakturor är det mycket ränta varje månad
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp