• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min resa tillbaka!

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Tänker samma som dig.
Jag fick tillbaks 40k i ren ränta ett av åren och jämkade ändå inte, just pga det du nämner. (vill inte behöva sitta och betala in)

Sedan din trådstart, uppfattar det som att du har barn (?) och då är det tuffare att lyckas hålla en livsstil på rent existensminimum.
För egen del stod jag ut i tre år och brände ungefär de där extrapengarna du pratar om varje år. (utan barn....)

Men hoppas du löser det och håller speldjävulen stången.

Jo, då kan det va bättre att få klumpsumma istället pga man lätt bränner 2000 kr extra i månaden på skit.

Egentligen behöver jag inte ha panik att bli av med alla lånen direkt. Men måste satsa på att få ett bra lån med lägre månadskostnad!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Uppdatering Maj:

Lön in: 25343 kr

Fasta utgifter: 5108 kr
Övrigt: 10217 kr
Pga uttag så är Fairlos räkning högre denna månaden. Verkar också bli det när man extraamorterar.

Över: 10018 kr

Amortering vid lånedragningar: 3937 kr
Extra amortering Fairlo: 8600 kr
Total amortering: 12537 kr

Sparande: 500 kr
 
Senast ändrad:

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Vet inte om jag var dum. Men tog bort Sevendays försäkring på lånet, så det blir ca 280-300 kr lägre i månaden.
Remember höjning av lån. Nu blir det att extraamortera och jobba extra utöver mitt vanliga jobb!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp