Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min UC tog bort anmärkning

Jag fick två anmärkningar den 29/11, men efter diverse kontakter hit och dit med Min UC och Kronofogden så tog Min UC bort dessa anmärkningar, då det visade sig att jag betalat i exakt sista sekunden för att INTE få anmärkningar! Dessvärre syns dessa anmärkningar fortfarande hos Bisnode och Creditsafe, Bisnode verkar enkla att prata med, men Creditsafe verkar hårdare med att ta bort anmärkningar. Ska inte en anmärkning försvinna hos ALLA när Min UC väl har tagit bort den? Har andra erfarenheter av det här?

Har Kfm tagit bort utslaget? Har för mig att register ska rensas med.automatik men annars måste du kontakta alla upplysningsbolagen. Kolla med kfm

Enligt Min UC så är det dem som sätter anmärkningar, inte KFM. Hur ska jag göra nu? Eftersom UC tagit bort dem, så har jag ju inga anmärkningar, då det visade sig att de var felaktiga. Måste jag ändå kontakta KFM, fast det inte är de som sätter anmärkningarna?

Nej det är kreditupplysningsbolagen
Och har den undanröjts så ska det inte vara problem

Som jag säger så är mina anmärkningar borta hos Min UC, men finns kvar hos Bisnode och Creditsafe. Har ansökt hos båda om att rättelse av mina uppgifter, men väntar på svar nu. Tycker att en anmärkning ska försvinna hos alla, men så är det tydligen inte! KFM har inget med det att göra, jag har ju betalat och allt är klart, men min betalning och utslag kom samma dag, så därav fick jag anmärkning, men den togs bort omgående av Min UC. Vill absolut ha bort dem hos de två andra kreditupplysningsföretagen också!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp